فارس نیوزی ها

ساخت وبلاگ

آخرین مطالب

امکانات وب

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/F35SOH
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:«آلوده دامن‌ها» هر چقدر هم اختلاف داشته باشند نهایتاً در یک جناح قرار می گیرند،ولذا جناح‌های سیاسی قبل از آنکه به فکر غلبه بر رقیب سیاسی باشند باید به حذف عناصر آلوده درون خود اقدام کنند.

خبرگزاری فارس: «آلوده دامن‌ها» یک جناح هستند/ شهید شهریاری برای غنی سازی 20 درصد یک ریال نگرفت/پس از برجام چرخ کارخانه ها بهتر می چرخد؟

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  که به دعوت دفتر تحکیم وحدت در نشست سالانه این تشکل در دانشگاه شهید بهشتی حضور یافت، اظهار داشت: مساله ی فساد چپ و راست نمی شناسد زیرا شیطان قسم نخورده که فقط یک جناح را وسوسه کند بلکه برعکس، «لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ».

وی با بیان اینکه برخورد جناحی و مقطعی با مساله فساد خود یک فساد خسارت بار است، افزود: آرمانگرایی عین فراجناحی بودن است و با جناح‌گرایی قابل جمع نیست؛ جناح زدگی یا به تعبیر مقام معظم رهبری  «قبیله گرایی» با آرمان‌گرایی در تقابل است.

جلیلی همچنین تصریح کرد: صرف انتساب به یک جناح نباید موجب مصونیت افراد شود و برای مقابله با فساد باید آرمان‌ها و الگوهای انقلابی را شناسایی و به جامعه معرفی کرد.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه «آلوده دامن‌ها» هر چقدر هم که اختلاف داشته باشند در نهایت در یک جناح قرار می گیرند، عنوان کرد: جناح‌های سیاسی قبل از آنکه به فکر غلبه بر رقیب سیاسی خود باشند باید به حذف عناصر آلوده درون خود اقدام کنند.

جلیلی در ادامه با اشاره به دو آیه قرآن کریم «لایجرمنّکم شنئان قوم علی ان لاتعدلوا اعدلوا هو اقرب للتّقوی» و « یا ایهاالذین امنوا کونوا قوامین بالقسط شهداءلله ولو علی انفسکم اوالوالدین و الاقربین»، یادآور شد: آرمان عدالت بر اساس قرآن کریم دو قید روشن دارد و اگر جناح ها به این توصیه قرآن عمل کنند بسیاری از جدالهای بیهوده کمرنگ شده و مسایل اصلی کشور مطرح و حل و فصل خواهد شد زیرا بر اساس قرآن، همه باید مبارزه با فساد و اجرای عدالت را از خود و نزدیکان شان شروع کنند و البته در این مسیر نیز نباید دست به هر اقدام غلط و دور از تقوا زده شود.

وی در ادامه تاکید کرد: بی‌تقوایی سیاسی عدم شفافیت ایجاد می‌کند و باعث می شود یک نفر راجع به موضوع واحد در طول زمان و به تناسب شرایط مواضع متناقض بگیرد و یک جامعه را دچار سرگردانی کند و البته عاقبت چنین رفتاری نیز بی آبرویی است.

جلیلی افزود: شفافیت سیاسی یعنی صادقانه پای مواضع خود بایستیم و مسئولیت مواضع خود را برعهده بگیریم. با ایجاد شفافیت سیاسی باید مشخص شود افراد و جریان های مختلف در مواضع خود چقدر نوسان دارند و تا چه میزان بر حرفهای خود صادق و پایدار هستند.

وی با بیان اینکه باید توجه داشت عدم اصرار بر اشتباه خود نمونه ای از صدق است و اگر کسی متوجه شود در گذشته موضع اشتباهی اتخاذ کرده و امروز حرف خود را اصلاح کند، باید از آن استقبال کرد و آن طرف نیز باید اشتباه خود را جبران کند، ادامه داد: اما برخی که در گذشته با مواضع نادرست  خود یک جامعه را دچار اشتباه و تردید کردند، بعد از مدتی بگونه ای مواضعشان تغییر می کند که انگار در گذشته هم موضع امروز را داشته اند و این مساله نمونه ی دوری از شفافیت و صدق است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تاکید کرد: شفافیت سیاسی به اندازه شفافیت اقتصادی مهم است زیرا با «دو رویی سیاسی» منافع ملی در ابهام قرار گرفته و گاه خسارت های بزرگ و غیر قابل جبرانی بوجود می آید.

جلیلی در ادامه گفت: یکی از مهم ترین رسالت های جنبش دانشجویی  می تواند مطالبه صدق و شفافیت باشد، بگونه ای که بین مواضع و رفتار چهره های سیاسی  و یا حداقل در مواضع آنها یک هماهنگی و تناسب وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید همزمان مطالبه شفافیت در عرصه سیاسی و اقتصادی داشته باشند، گفت: هم عدم شفافیت اقتصادی به فساد سیاسی و مدیریتی در کشور دامن می زند و هم عدم شفافیت سیاسی به بر باد رفتن سرمایه ها و منافع ملی کشور می انجامد.

جلیلی در ادامه با بیان راهکارهای ایجاد شفافیت و صدق در جامعه تصریح کرد: باید دوباره به مفاهیم و ادبیات زنده و حیات بخش قرآن و اهل بیت برگردیم و امروز بهترین فرصت برای عبور از فضای عدم شفافیت سیاسی و اقتصادی پدید آمده است و با توجه به نهج البلاغه و نامه حضرت علی علیه السلام به عثمان ابن حنیف و خطبه شقشقیه می توان به معارفی دست یافت که داروی مسایل امروز کشور است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: همانقدر که باید مفاسد مشترک همه جناح ها را با یک چشم دید باید عناصر خدوم و پاک دست را که در همه جناح ها حضور دارند را هم دید و آنها را به جامعه نشان داد.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مبارزه با فساد یک بن بست نیست زیرا اساسا در اندیشه دینی چیزی به نام بن بست وجود ندارد، عنوان کرد: وقتی شاخص های قرآن در این مسیر به معنای واقعی کلمه به کار گرفته شود و جنبش دانشجویی نیز مطالبه شفافیت در عرصه های مختلف را انجام دهد مبارزه با فساد نیز بسیار بهتر از امروز انجام شده و پیش خواهد رفت.

وی در خاتمه مطرح کرد: در همین دانشگاه شهید بهشتی فردی به اسم دکتر مجید شهریاری وجود داشت که بزرگترین خدمات را به کشور انجام داد و باعث شد تا کشور به توان غنی سازی 20% برسد و در مقابل این خدمت خود نیز یک ریال پول دریافت نکرد، لذا این افراد باید به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند تا در مقابل کسانی نباشند که بابت کارهای بیهوده خود حقوق های نجومی بگیرند و حتی مدعی مردم و نظام هم باشند.

در ادامه، جلیلی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که درباره بدعهدی امریکا در برجام و امکان بازگشت پذیری ایران سوال کرده بود، گفت: یکی از موضوعاتی که به بحث شفاف سازی کمک می کند همین موضوع هسته ای و برجام است و جنبش دانشجویی می تواند در این باره به شفاف سازی بسیار کمک کند.

وی افزود: مثلا باید نگاه های مختلفی که درباره برجام وجود داشت بدون هیچ حب و بغضی بررسی و شفاف شود و الان با گذشت یک سال از توافق هسته ای،  مشخص شود کدام نگاه درست و کدام غلط بود؟ تا خدای ناکرده اشتباهات تکرار نشود.

جلیلی با بیان اینکه یکی از برکات اتفاقات چند سال گذشته، بیان شفاف نگاه های مختلف درباره مساله هسته ای بود، گفت: برخی ادعا می کردند اگر در این باره کمی عقب نشینی می کردیم تحریم ها لغو می شد اما همانها امروز می گویند آنطور که توقع بود امریکا به تعهداتش عمل نکرده است! بر مبنا ی چه تحلیل  و محاسبه ای این توقع از سوی برخی چهره های سیاسی وجود داشته است؟ پس امروز باید این افراد شفاف به مردم بگویند که نگاه ما  و توقع ما در این باره اشتباه بوده است.

برخی دیگر در ابتدا گفتند باید بگونه ای عمل کرد که چرخ کارخانه ها بچرخد، امروز می گویند برجام انجام شد تا چرخ تانک ها نچرخد و جنگ نشود! البته باید همان زمان نیز مشخص می شد که نچرخیدن چرخ برخی کارخانه ها چقدر با چرخش سانتریفیوژهای ما ارتباط داشت اما امروز باید شفاف سازی شود که بعد از برجام، آیا چرخ کارخانه ها بهتر می چرخد یا نه؟

وی در ادامه گفت: سال گذشته برخی افرادی که از برجام دفاع می کردند امروز می‌گویند برجام این ایرادات را هم دارد و اصلا قرار نبوده با توافق هسته‌ای چرخ زندگی مردم بچرخد! در حالی که باید پرسید چه کسی وعده حل مسائل اقتصادی را بواسطه توافق هسته ای مطرح کرد و این توقع را در جامعه و مردم بوجود آورد؟

جلیلی در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت تحریم ها و برجام گفت: بنده سال قبل در مجلس و محیط های دیگر  بر اساس متن برجام، و ان شاالله صادقانه آنچه را فهمیدم بیان کردم و گفتم که این مقدار از تحریم ها باقی می ماند و حتی خاطرم هست یکی از روزنامه ها از قول من تیتر زد که تحریم ها باقی می ماند و از قول دیگری تیتر زد که تحریم ها لغو می شود . خوب  است امروز بررسی شود که آیا تحریم ها باقی مانده یا لغو شده است؟

جلیلی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره فرجام برجام گفت:در برجام خلل و فرج جدی وجود دارد و طرف مقابل برجام را به مثابه ابزاری برای مهار ایران و یک اهرم فشار بر مردم ما می خواهد.که با هم بستگی و انسجام ملی نباید این اجازه را به او داد.

جلیلی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری، ضمن پیشنهاد به دانشجویان برای مطالبه تخصصی و توجه به مشکلات واقعی کشور گفت: باید درباره قراردادهای جدید نفتی، نظام تحول سلامت، مسایل کشاورزی مانند موضوع تراریخته و... توسط دانشجویان بحث های دقیق و کارشناسی پیگیری شود تا با شفاف سازی در این موارد کشور با سرعت بیشتری به پیشرفت خود ادامه دهد و در صورتی هم که این مسایل دچار ایراد است، جلوی آنها گرفته شود.

وی در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری که پرسید شما در سخنان تان گفتید در اندیشه دینی چیزی به نام بن بست وجود ندارد اما به نظر می رسد در مذاکرات هسته ای زمان شما بن بست ایجاد شده بود، گفت: اتفاقا من از شما دانشجویان می خواهم روند تحولات مذاکرات هسته ای در آن دوره را مرور کنید و قضاوت کنید که برای چه کسی بن بست بوجود آمده بود؟ زیرا از سال 87 که گفتگوهای ژنو یک برگزار شد تا بهار سال 92  و مذاکرات آلماتی 2، این 5+1 بود که قدم به قدم عقب نشینی می کرد و همانهایی که قبل سال 84 می گفتند ایران باید تاسیسات هسته ای خود را تعلیق، تعطیل و سپس تخریب کند به جایی رسیده بودند که با ما بر سر غنی سازی 20% مذاکره می کردند و به جای نطنز درباره فردو گفتگو را ادامه می دادند.

جلیلی با اشاره به عقب نشینی امریکا در سال 87 نیز گفت: آنها قبل از مذاکرات ژنو یک می گفتند ایران باید قطعنامه های قبلی شورای امنیت را اجرا کند تا ما بر سر میز گفتگو با ایران حاضر شویم اما در عمل حرف خودشان را نقض کردند و نماینده فرستاده و در گفتگوهای با ایران حضور پیدا کردند.

مسئول سابق تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در ادامه گفت:  سال 87 در نشست خبری با سولانا وقتی یک خبرنگار پرسید چرا روند مذاکرات به نتیجه نمی رسد و طولانی شده؟ پاسخ دادم دیپلماسی حوصله و صبر می خواهد و مثل قالی ایرانی است! یعنی با ظرافت و به تدریج جلو می رود ولی در نهایت نتیجه آن زیبا خواهد بود و برخلاف آنها که تلاش داشتند با دستپاچه کردن ما پرونده هسته ایران را به یک مساله امنیتی برای جهان جلوه بدهند، ما در این باره عجولانه رفتار نمی کردیم چون  طرف مقابل بود که تلاش داشت با دستپاچه کردن ما سریع به نتیجه برسد و بگوید جامعه جهانی نگران پرونده هسته ای ایران است! معتقد بودیم بر اساس بیانیه کشورهای عضو اجلاس عدم تعهد که دو سوم جهان را شکل می دادند، پرونده هسته ای ایران کاملا مورد حمایت جامعه جهانی و  صلح آمیز است.

وی افزود: خود آنها در آن زمان بیان کردند که عقربه ساعت هسته ای ایران تندتر از عقربه ساعت فشارهای به ایران حرکت می کند و علت آن هم این بود که با ملتی مواجه بودند که در برابر تهدیدها و فشارها نمی ترسید و منطقی از حقوق خود دفاع می کرد.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان در پایان در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری درباره حضور وی در انتخابات آینده گفت: انتخابات یک فرصت برای شفاف سازی است  تا کسی مبتنی بر توهمات بحثی را مطرح نکند . دغدغه اصلی ما بیشتر از حضور افراد در انتخابات باید شفاف سازی مواضع افراد و ترویج رویکرد های صحیح برای جامعه باشد تا نزدیک انتخابات رسانه های غربی نتوانند با فضاسازی کاذب و القائات نادرست، مسیر افکار عمومی را منحرف کنند.

وی درباره وحدت اصولگرایان و ائتلاف های انتخاباتی نیز گفت: وحدت و هم افزایی برای پیشبرد کارها امری ضروری است اما وحدت حول چه مساله ای باید باشد و آیا می توان قایل به وحدت قبیلگی بود و همزمان مدعی شفافیت، صدق و آرمانگرایی نیز بود؟د باید شاخص های وحدت که برگرفته از مواضع رهبر معظم انقلاب است مبنا باشد ، نمی توان با کسی که برنامه دیگری دارد و مواضعش نیز نه تنها با گفتمان انقلاب تطابق ندارد، بلکه بعضا در نقطه مقابل قرار دارد وحدت کرد. در  این صورت آن وحدت صرفا تلاشی برای کسب قدرت به هر قیمت است. این خلاف شفافیت و صداقت است و باید با مردم صادقانه رفتار کرد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/F35SOH

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 111 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:21

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/3T40DE
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

روزنامه آمریکایی ضمن رد مخالفت‌ها با فروش هواپیما به ایران، تاکید کرد که عملی شدن قرارداد بوئینگ، سبب تقویت سیاسی رئیس‌جمهور ایران خواهد شد؛ موضوعی که وی به آن نیاز دارد.

خبرگزاری فارس: کنگره آمریکا باید اجازه فروش هواپیما به ایران را بدهد/ روحانی به این معامله نیاز دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک روزنامه پرتیراژ آمریکایی که از حامیان برجام است، در ادامه بحث‌ها در آمریکا درباره قرارداد فروش هواپیما بین بوئینگ و ایران، در سرمقاله‌ای به این موضوع پرداخته است.

نیویورک تایمز در این سرمقاله نوشته است: «کنگره (آمریکا) باید اجازه دهد که توافق بوئینگ به پیش برود».

چندی پیش بود که بوئینگ و ایران ایر، قراردادی 25 میلیارد دلاری برای فروش 80 هواپیما به ایران و همچنین لیزینگ 29 هواپیمای دیگر با طرف ایرانی امضاء کردند اما این قرارداد با مخالفت شدید بویژه جمهوریخواهان مواجه شده است.

جمهوریخواهان آمریکایی که اکثریت کنگره را در اختیار دارند، طرح ممنوعیت فروش هواپیما توسط بوئینگ به ایران را تصویب کردند.

پس از تصویب این طرح، مدیران شرکت بوئینگ گفتند که اگر اجازه فروش به این شرکت داده نشود، به دیگر هواپیماسازان اروپایی مانند ایرباس که قطعات آمریکایی استفاده می‌کنند هم نباید اجازه فروش داده شود (جزئیات بیشتر).

این اظهارات و اقدامات ضد ایرانی کنگره آمریکا در حالی انجام شده است که یکی از بندهای مربوط به تعهدات طرف مقابل در برجام، تعهد مبنی بر فروش هواپیما و قطعات به ایران است.

در سرمقاله امروز نیویورک تایمز آمده است: «قانونگذاران کنگره پیش از تعطیلات تابستانه خود، زمان یافتند تا چندین طرح را تصویب کنند؛ طرح‌هایی که می‌تواند توافق یک ساله هسته‌ای رئیس‌جمهور اوباما با ایران را که یکی از مهمترین دستاوردها در سالهای گذشته در حوزه امنیت جهانی است، به خطر اندازد».

روزنامه آمریکایی ادامه داد: «این اولین بار نیست که جمهوریخواهان تندرو و لابی متحدان خوب تامین مالی شده آنها، برای خراب کردن توافق (برجام) تلاش کرده‌اند».

در این سرمقاله با تاکید بر «پایبندی هر دو طرف» برجام به تعهداتشان، تصریح کرد: «با این وجود به نظر می‌رسد برای مجلس نمایندگان آمریکا که به ممنوعیت فروش 80 هواپیما و لیزینگ 29 هواپیمای دیگر توسط بوئینگ به ایران رای داد، این مسیر دلگرم‌کننده (در اجرای توافق برجام) اهمیت کمی داشته است».

هیات تحریریه روزنامه نیویورک تایمز در ادامه درباره اهمیت قرارداد بوئینگ و ایران تاکید کرد: «توافق می‌تواند یکی از مهمترین نتایج اقتصادی را به دنبال داشته باشد. می‌تواند آغازگر بزرگترین تبادل تجاری با ایران را از زمان پایان قطع روابط دیپلماتیک بین دو کشور از زمان انقلاب اسلامی سال 1979 باشد».

در ادامه سرمقاله آمده است: «این توافق (بوئینگ و ایران ایر) همچنین زمینه را برای تقویت سیاسی حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران که به شدت به آن نیاز دارد، فراهم خواهد کرد؛ کسی که حامیان و رای دهندگانش درباره قول داده شده مبنی بر مزایای اقتصادی توافق هسته‌ای، ناامید هستند. مزایایی که تاکنون عملی نشده است».

روزنامه آمریکایی در ادامه به اظهارنظرهای مخالفان فروش هواپیما به ایران در آمریکا و تاکید برخی از آنها بر احتمال بکارگیری از این هواپیماها برای کمک به سوریه و انتقال تجهیزات و نیرو پرداخت.

نیویورک تایمز ادعا کرد: «با توجه به رویه پیشین ایران ایر برای انتقال جنگجو و تسلیحات در مناطق مختلف خاورمیانه، دلایلی برای نگرانی وجود دارد اما همه هواپیماها و موتورهای آنها، دارای شماره شناسایی ویژه هستند و مقامات آمریکایی اطمینان دارند آنها و بوئینگ می‌توانند هواپیماها را ردیابی کنند».

سرمقاله روزنامه آمریکایی ادامه می‌دهد: «اگر ایران از هر هواپیمایی سوءاستفاده کند، مقامات آمریکایی و بوئینگ تاکید می‌کنند که از اجرای بقیه قرارداد و تحویل قطعات جلوگیری خواهد شد».

نیویورک تایمز همچنین به نقل از «مقامات» اینطور ادامه می‌دهد: «مقامات اعتقاد دارند ایرانی که اکنون خودش را فارغ از تحریم‌های هسته‌ای می‌یابد و قادر به تعامل بیشتر با اقتصاد بین‌المللی است، برای انجام اقدامی که سبب اعمال مجدد تحریم‌ها شود، تمایلی نخواهد داشت».

روزنامه آمریکایی می‌افزاید: «اینطور هم می‌شود استدلال کرد که زمانی که ایران هواپیماها را دریافت کرد، آقای روحانی و دیگر عناصر میانه‌روتر، برای دفاع از توافق (برجام) و عقب راندن تندروها در تهران که شبیه به تندروهای واشنگتن در تلاش برای به شکست کشاندن توافق هستند، در موقعیت قدرتمندتری قرار خواهند گرفت».

در پایان سرمقاله باز هم ادعاهای غربی‌ها و آمریکایی‌ها درباره رفتار ایران به ویژه برنامه دفاعی موشکی این کشور تکرار شده است.

نیویورک تایمز ادعا می‌کند: « این حرف درست است که رفتار ایران در دو جبهه، اقدام اخیرش در اعلام جرم کردن علیه سیامک نوازی بازرگان آمریکایی-ایرانی و آزمایش‌های موشکی بالستیکش، دو مثال از این است که برای بسیاری از آمریکایی‌ها اعتقاد به اینکه امکان آینده مثبت جدید برای دو کشور ممکن است را مشکل می‌کند. با این وجود، توافق هسته‌ای با توقف برنامه خطرناک و ثبات زدای هسته‌ای ایران، ارزش خود را ثابت کرده است. آمریکا برای اینکه توافق عملی و موثر باشد، مسئولیت دارد».

انتهای پیام/ص

http://fna.ir/3T40DE

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 116 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:56

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/F35SOH
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:«آلوده دامن‌ها» هر چقدر هم اختلاف داشته باشند نهایتاً در یک جناح قرار می گیرند،ولذا جناح‌های سیاسی قبل از آنکه به فکر غلبه بر رقیب سیاسی باشند باید به حذف عناصر آلوده درون خود اقدام کنند.

خبرگزاری فارس: «آلوده دامن‌ها» یک جناح هستند/ شهید شهریاری برای غنی سازی 20 درصد یک ریال نگرفت/پس از برجام چرخ کارخانه ها بهتر می چرخد؟

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  که به دعوت دفتر تحکیم وحدت در نشست سالانه این تشکل در دانشگاه شهید بهشتی حضور یافت، اظهار داشت: مساله ی فساد چپ و راست نمی شناسد زیرا شیطان قسم نخورده که فقط یک جناح را وسوسه کند بلکه برعکس، «لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ».

وی با بیان اینکه برخورد جناحی و مقطعی با مساله فساد خود یک فساد خسارت بار است، افزود: آرمانگرایی عین فراجناحی بودن است و با جناح‌گرایی قابل جمع نیست؛ جناح زدگی یا به تعبیر مقام معظم رهبری  «قبیله گرایی» با آرمان‌گرایی در تقابل است.

جلیلی همچنین تصریح کرد: صرف انتساب به یک جناح نباید موجب مصونیت افراد شود و برای مقابله با فساد باید آرمان‌ها و الگوهای انقلابی را شناسایی و به جامعه معرفی کرد.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه «آلوده دامن‌ها» هر چقدر هم که اختلاف داشته باشند در نهایت در یک جناح قرار می گیرند، عنوان کرد: جناح‌های سیاسی قبل از آنکه به فکر غلبه بر رقیب سیاسی خود باشند باید به حذف عناصر آلوده درون خود اقدام کنند.

جلیلی در ادامه با اشاره به دو آیه قرآن کریم «لایجرمنّکم شنئان قوم علی ان لاتعدلوا اعدلوا هو اقرب للتّقوی» و « یا ایهاالذین امنوا کونوا قوامین بالقسط شهداءلله ولو علی انفسکم اوالوالدین و الاقربین»، یادآور شد: آرمان عدالت بر اساس قرآن کریم دو قید روشن دارد و اگر جناح ها به این توصیه قرآن عمل کنند بسیاری از جدالهای بیهوده کمرنگ شده و مسایل اصلی کشور مطرح و حل و فصل خواهد شد زیرا بر اساس قرآن، همه باید مبارزه با فساد و اجرای عدالت را از خود و نزدیکان شان شروع کنند و البته در این مسیر نیز نباید دست به هر اقدام غلط و دور از تقوا زده شود.

وی در ادامه تاکید کرد: بی‌تقوایی سیاسی عدم شفافیت ایجاد می‌کند و باعث می شود یک نفر راجع به موضوع واحد در طول زمان و به تناسب شرایط مواضع متناقض بگیرد و یک جامعه را دچار سرگردانی کند و البته عاقبت چنین رفتاری نیز بی آبرویی است.

جلیلی افزود: شفافیت سیاسی یعنی صادقانه پای مواضع خود بایستیم و مسئولیت مواضع خود را برعهده بگیریم. با ایجاد شفافیت سیاسی باید مشخص شود افراد و جریان های مختلف در مواضع خود چقدر نوسان دارند و تا چه میزان بر حرفهای خود صادق و پایدار هستند.

وی با بیان اینکه باید توجه داشت عدم اصرار بر اشتباه خود نمونه ای از صدق است و اگر کسی متوجه شود در گذشته موضع اشتباهی اتخاذ کرده و امروز حرف خود را اصلاح کند، باید از آن استقبال کرد و آن طرف نیز باید اشتباه خود را جبران کند، ادامه داد: اما برخی که در گذشته با مواضع نادرست  خود یک جامعه را دچار اشتباه و تردید کردند، بعد از مدتی بگونه ای مواضعشان تغییر می کند که انگار در گذشته هم موضع امروز را داشته اند و این مساله نمونه ی دوری از شفافیت و صدق است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تاکید کرد: شفافیت سیاسی به اندازه شفافیت اقتصادی مهم است زیرا با «دو رویی سیاسی» منافع ملی در ابهام قرار گرفته و گاه خسارت های بزرگ و غیر قابل جبرانی بوجود می آید.

جلیلی در ادامه گفت: یکی از مهم ترین رسالت های جنبش دانشجویی  می تواند مطالبه صدق و شفافیت باشد، بگونه ای که بین مواضع و رفتار چهره های سیاسی  و یا حداقل در مواضع آنها یک هماهنگی و تناسب وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید همزمان مطالبه شفافیت در عرصه سیاسی و اقتصادی داشته باشند، گفت: هم عدم شفافیت اقتصادی به فساد سیاسی و مدیریتی در کشور دامن می زند و هم عدم شفافیت سیاسی به بر باد رفتن سرمایه ها و منافع ملی کشور می انجامد.

جلیلی در ادامه با بیان راهکارهای ایجاد شفافیت و صدق در جامعه تصریح کرد: باید دوباره به مفاهیم و ادبیات زنده و حیات بخش قرآن و اهل بیت برگردیم و امروز بهترین فرصت برای عبور از فضای عدم شفافیت سیاسی و اقتصادی پدید آمده است و با توجه به نهج البلاغه و نامه حضرت علی علیه السلام به عثمان ابن حنیف و خطبه شقشقیه می توان به معارفی دست یافت که داروی مسایل امروز کشور است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: همانقدر که باید مفاسد مشترک همه جناح ها را با یک چشم دید باید عناصر خدوم و پاک دست را که در همه جناح ها حضور دارند را هم دید و آنها را به جامعه نشان داد.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مبارزه با فساد یک بن بست نیست زیرا اساسا در اندیشه دینی چیزی به نام بن بست وجود ندارد، عنوان کرد: وقتی شاخص های قرآن در این مسیر به معنای واقعی کلمه به کار گرفته شود و جنبش دانشجویی نیز مطالبه شفافیت در عرصه های مختلف را انجام دهد مبارزه با فساد نیز بسیار بهتر از امروز انجام شده و پیش خواهد رفت.

وی در خاتمه مطرح کرد: در همین دانشگاه شهید بهشتی فردی به اسم دکتر مجید شهریاری وجود داشت که بزرگترین خدمات را به کشور انجام داد و باعث شد تا کشور به توان غنی سازی 20% برسد و در مقابل این خدمت خود نیز یک ریال پول دریافت نکرد، لذا این افراد باید به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند تا در مقابل کسانی نباشند که بابت کارهای بیهوده خود حقوق های نجومی بگیرند و حتی مدعی مردم و نظام هم باشند.

در ادامه، جلیلی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که درباره بدعهدی امریکا در برجام و امکان بازگشت پذیری ایران سوال کرده بود، گفت: یکی از موضوعاتی که به بحث شفاف سازی کمک می کند همین موضوع هسته ای و برجام است و جنبش دانشجویی می تواند در این باره به شفاف سازی بسیار کمک کند.

وی افزود: مثلا باید نگاه های مختلفی که درباره برجام وجود داشت بدون هیچ حب و بغضی بررسی و شفاف شود و الان با گذشت یک سال از توافق هسته ای،  مشخص شود کدام نگاه درست و کدام غلط بود؟ تا خدای ناکرده اشتباهات تکرار نشود.

جلیلی با بیان اینکه یکی از برکات اتفاقات چند سال گذشته، بیان شفاف نگاه های مختلف درباره مساله هسته ای بود، گفت: برخی ادعا می کردند اگر در این باره کمی عقب نشینی می کردیم تحریم ها لغو می شد اما همانها امروز می گویند آنطور که توقع بود امریکا به تعهداتش عمل نکرده است! بر مبنا ی چه تحلیل  و محاسبه ای این توقع از سوی برخی چهره های سیاسی وجود داشته است؟ پس امروز باید این افراد شفاف به مردم بگویند که نگاه ما  و توقع ما در این باره اشتباه بوده است.

برخی دیگر در ابتدا گفتند باید بگونه ای عمل کرد که چرخ کارخانه ها بچرخد، امروز می گویند برجام انجام شد تا چرخ تانک ها نچرخد و جنگ نشود! البته باید همان زمان نیز مشخص می شد که نچرخیدن چرخ برخی کارخانه ها چقدر با چرخش سانتریفیوژهای ما ارتباط داشت اما امروز باید شفاف سازی شود که بعد از برجام، آیا چرخ کارخانه ها بهتر می چرخد یا نه؟

وی در ادامه گفت: سال گذشته برخی افرادی که از برجام دفاع می کردند امروز می‌گویند برجام این ایرادات را هم دارد و اصلا قرار نبوده با توافق هسته‌ای چرخ زندگی مردم بچرخد! در حالی که باید پرسید چه کسی وعده حل مسائل اقتصادی را بواسطه توافق هسته ای مطرح کرد و این توقع را در جامعه و مردم بوجود آورد؟

جلیلی در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت تحریم ها و برجام گفت: بنده سال قبل در مجلس و محیط های دیگر  بر اساس متن برجام، و ان شاالله صادقانه آنچه را فهمیدم بیان کردم و گفتم که این مقدار از تحریم ها باقی می ماند و حتی خاطرم هست یکی از روزنامه ها از قول من تیتر زد که تحریم ها باقی می ماند و از قول دیگری تیتر زد که تحریم ها لغو می شود . خوب  است امروز بررسی شود که آیا تحریم ها باقی مانده یا لغو شده است؟

جلیلی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره فرجام برجام گفت:در برجام خلل و فرج جدی وجود دارد و طرف مقابل برجام را به مثابه ابزاری برای مهار ایران و یک اهرم فشار بر مردم ما می خواهد.که با هم بستگی و انسجام ملی نباید این اجازه را به او داد.

جلیلی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری، ضمن پیشنهاد به دانشجویان برای مطالبه تخصصی و توجه به مشکلات واقعی کشور گفت: باید درباره قراردادهای جدید نفتی، نظام تحول سلامت، مسایل کشاورزی مانند موضوع تراریخته و... توسط دانشجویان بحث های دقیق و کارشناسی پیگیری شود تا با شفاف سازی در این موارد کشور با سرعت بیشتری به پیشرفت خود ادامه دهد و در صورتی هم که این مسایل دچار ایراد است، جلوی آنها گرفته شود.

وی در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری که پرسید شما در سخنان تان گفتید در اندیشه دینی چیزی به نام بن بست وجود ندارد اما به نظر می رسد در مذاکرات هسته ای زمان شما بن بست ایجاد شده بود، گفت: اتفاقا من از شما دانشجویان می خواهم روند تحولات مذاکرات هسته ای در آن دوره را مرور کنید و قضاوت کنید که برای چه کسی بن بست بوجود آمده بود؟ زیرا از سال 87 که گفتگوهای ژنو یک برگزار شد تا بهار سال 92  و مذاکرات آلماتی 2، این 5+1 بود که قدم به قدم عقب نشینی می کرد و همانهایی که قبل سال 84 می گفتند ایران باید تاسیسات هسته ای خود را تعلیق، تعطیل و سپس تخریب کند به جایی رسیده بودند که با ما بر سر غنی سازی 20% مذاکره می کردند و به جای نطنز درباره فردو گفتگو را ادامه می دادند.

جلیلی با اشاره به عقب نشینی امریکا در سال 87 نیز گفت: آنها قبل از مذاکرات ژنو یک می گفتند ایران باید قطعنامه های قبلی شورای امنیت را اجرا کند تا ما بر سر میز گفتگو با ایران حاضر شویم اما در عمل حرف خودشان را نقض کردند و نماینده فرستاده و در گفتگوهای با ایران حضور پیدا کردند.

مسئول سابق تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در ادامه گفت:  سال 87 در نشست خبری با سولانا وقتی یک خبرنگار پرسید چرا روند مذاکرات به نتیجه نمی رسد و طولانی شده؟ پاسخ دادم دیپلماسی حوصله و صبر می خواهد و مثل قالی ایرانی است! یعنی با ظرافت و به تدریج جلو می رود ولی در نهایت نتیجه آن زیبا خواهد بود و برخلاف آنها که تلاش داشتند با دستپاچه کردن ما پرونده هسته ایران را به یک مساله امنیتی برای جهان جلوه بدهند، ما در این باره عجولانه رفتار نمی کردیم چون  طرف مقابل بود که تلاش داشت با دستپاچه کردن ما سریع به نتیجه برسد و بگوید جامعه جهانی نگران پرونده هسته ای ایران است! معتقد بودیم بر اساس بیانیه کشورهای عضو اجلاس عدم تعهد که دو سوم جهان را شکل می دادند، پرونده هسته ای ایران کاملا مورد حمایت جامعه جهانی و  صلح آمیز است.

وی افزود: خود آنها در آن زمان بیان کردند که عقربه ساعت هسته ای ایران تندتر از عقربه ساعت فشارهای به ایران حرکت می کند و علت آن هم این بود که با ملتی مواجه بودند که در برابر تهدیدها و فشارها نمی ترسید و منطقی از حقوق خود دفاع می کرد.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان در پایان در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری درباره حضور وی در انتخابات آینده گفت: انتخابات یک فرصت برای شفاف سازی است  تا کسی مبتنی بر توهمات بحثی را مطرح نکند . دغدغه اصلی ما بیشتر از حضور افراد در انتخابات باید شفاف سازی مواضع افراد و ترویج رویکرد های صحیح برای جامعه باشد تا نزدیک انتخابات رسانه های غربی نتوانند با فضاسازی کاذب و القائات نادرست، مسیر افکار عمومی را منحرف کنند.

وی درباره وحدت اصولگرایان و ائتلاف های انتخاباتی نیز گفت: وحدت و هم افزایی برای پیشبرد کارها امری ضروری است اما وحدت حول چه مساله ای باید باشد و آیا می توان قایل به وحدت قبیلگی بود و همزمان مدعی شفافیت، صدق و آرمانگرایی نیز بود؟د باید شاخص های وحدت که برگرفته از مواضع رهبر معظم انقلاب است مبنا باشد ، نمی توان با کسی که برنامه دیگری دارد و مواضعش نیز نه تنها با گفتمان انقلاب تطابق ندارد، بلکه بعضا در نقطه مقابل قرار دارد وحدت کرد. در  این صورت آن وحدت صرفا تلاشی برای کسب قدرت به هر قیمت است. این خلاف شفافیت و صداقت است و باید با مردم صادقانه رفتار کرد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/F35SOH

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 135 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:56

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/UFDYB9
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

ترکیب اعضای هیات رئیسه کمیسیون های مجلس خبرگان رهبری با رای اعضای کمیسیون های این مجلس، برای دو سال مشخص شد.

خبرگزاری فارس: ترکیب اعضای هیات رئیسه کمیسیون‌های مجلس خبرگان در دوره پنجم مشخص شد/ انتخاب آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس کمیسیون تحقیق

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، بر اساس رأی گیری مخفی اعضای کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری که صبح امروز برگزار شد، ترکیب اعضای هیئت رییسه کمیسیون‌های این مجلس برای مدت 2 سال به شرح زیر است:

یک) کمیسیون تحقیق (موضوع اصل 111 قانون اساسی)

جناب آقای احمد جنتی (رییس)

جناب آقای سید محمود هاشمی شاهرودی(نایب رییس اول)

جناب آقای محمد علی موحدی کرمانی(نایب رییس دوم)

جناب آقای سید ابراهیم رییسی(منشی)

جناب آقای سید هاشم حسینی بوشهری(منشی)

جناب آقای سید احمد خاتمی(مخبر)

 

دو) کمیسیون 107 و 109 قانون اساسی

جناب آقای محمد مؤمن(رییس)

جناب آقای مرتضی مقتدایی(نایب رییس اول)

جناب آقای سید هاشم حسینی بوشهری(نایب رییس دوم)

جناب آقای سید ابراهیم رییسی(منشی)

جناب آقای ابوالقاسم وافی(منشی)

جناب آقای قربانعلی دری نجف آبادی(مخبر)

 

سه) کمیسیون آیین نامه (موضوع اصل 108 قانون اساسی)

جناب آقای احمد بهشتی(رییس)

جناب آقای رضا رمضانی(نایب رییس اول)

جناب آقای محسن اراکی(نایب رییس دوم)

جناب آقای محسن کازرون(منشی)

جناب آقای عسکر دیرباز(منشی)

جناب آقای محسن قمی(مخبر

 

چهار) کمیسیون بررسی راه های پاسداری و حراست از ولایت فقیه

جناب آقای حسن عالمی(رییس)

جناب آقای محسن حیدری(نایب رییس اول)

جناب آقای سید ابوالحسن مهدوی(نایب رییس دوم)

جناب آقای عبدالکریم فرحانی(منشی)

جناب آقای سید رحیم توکل(منشی)

جناب آقای محمود محمدی عراقی(مخبر)

 

پنج) کمیسیون سیاسی – اجتماعی

جناب آقای عبدالمحمود عبداللهی(رییس)

جناب آقای محمد علی تسخیری(نایب رییس اول)

جناب آقای سید محمد حسینی شاهرودی(نایب رییس دوم)

جناب آقای علیرضا اسلامیان(منشی)

جناب آقای سید محمد مهدی میرباقری(منشی)

جناب آقای علی معلمی(مخبر)

 

خاطر نشان می شود جلسه کمیسیون امور مالی و اداری مجلس خبرگان رهبری عصر امروز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/UFDYB9

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 122 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:56

95/04/31 - 10:19

شماره: 13950431000162

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/151DZ3
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حال که طرف مقابل در برجام به تعهداتش عمل نمی‌کند، ما نیز باید در اقدامی تلافی‌جویانه دست به اقدامات عینی بزنیم که از جمله آن می‌توان به راه‌اندازی کارخانه تولید سوخت هسته‌ای اشاره کرد.

خبرگزاری فارس: باید در برجام برای مقابله به مثل‌ دست به اقدامات تلافی جویانه بزنیم/ تاکید به راه‌اندازی تولید سوخت هسته‌ای در کشور

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به بد عهدی‌های طرف مقابل در برجام و عدم انجام تعهدات از سوی آنان گفت: ما سرمایه خود را در بحث برجام هزینه کردیم و پای کار آوردیم؛ نطنز، آب سنگین ، راکتور IR40، فوردو، ذخایر اورانیوممان را که در طول 12 سال غنی‌سازی شده بود را هزینه کردیم و در واقع نقدمان را به نسیه آنها دادیدم و آنها امروز به تعهداتشان عمل نمی‌کنند.

وی افزود: ما شاهد رفتار دوگانه طرف مقابل در برجام هستیم، در ظاهر می‌گویند که با ایران همکاری داشته باشیم اما در باطن بانک‌ها، بیمه‌ها، کمپانی‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران را از همکاری با ایران می‌ترسانند و به آنها هشدار می‌دهند که در ایران سرمایه‌گذاری نکنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت: مقام معظم رهبری فرمودند که همه مذاکرات برای این بود که تحریم‌ها برداشته شود، اگر بنا باشد که تحریم‌ها باقی بمانند، برجام خسارت محض است.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: حال که طرف مقابل به تعهداتش در برجام عمل نکرده ما نیز باید دست به اقدام متقابل بزنیم و تضمین‌هایی را ایجاد کنیم که طرف مقابل مجبور به انجام تعهدات خود شود.

وی افزود: باید سازمان انرژی اتمی، کارخانه تولید سوخت با غنای مورد نیاز را راه‌اندازی کند و غنی‌سازی اورانیوم در سطح مورد نظر ما و تولید سوخت با غنای مورد نیاز را در دستور کار قرار دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت: ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا طرف مقابل به تعهداتش عمل کند و باید به گونه‌ای رفتار کنیم تا طرف مقابل نیز ناچار به انجام تعهداتش شود.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: ما نه عهد شکنیم و نه به برجام پشت پا می‌زنیم اما برجام یک معاهده و یک برنامه اقدام مشترک است و وقتی طرف مقابل به تعهداتش عمل نکند طبیعی است که باید معادله تغییر کند.

وی در پایان گفت: حال که طرف مقابل به تعهداتش عمل نکرده و نمی‌کند، ما یا دست به اقدام تلافی‌جویانه می‌زنیم تا به حقمان برسیم و یا اینکه طرف مقابلمان را وادار به تمکین می‌کنیم و در این راستا باید دست به اقدامات جدی و عینی بزنیم که یک نمونه آن کارخانه تولید سوخت هسته‌ای است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/151DZ3

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 119 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 15:53

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/XPJSEP
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

سخنگوی دولت از گزارش رئیس جمهور به مردم در آینده‌ای نزدیک پیرامون اقدامات دولت در خصوص موضوع حقوق های نامتعارف خبر داد.

خبرگزاری فارس: روحانی درباره اقدامات دولت در خصوص حقوق‌های نامتعارف به مردم گزارش می‌دهد/ اصلاحیه بودجه را در صحن علنی مطرح می‌کنیم

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت با حضور در برنامه گفتگو ویژه خبری درباره فیش های حقوقی نامتعارف برخی مدیران و اقدامات دولت در این رابطه گفت: مشخص شدن ابعاد این کار و این که چه کسانی از این حقوق ها استفاده کردند، دلایل آن و اینکه برای جلوگیری از تکرار آن چه راهکارهایی وجود دارد موضوع ابلاغیه رئیس جمهور و دلیل تشکیل کمیته ویژه به وسیله معاون اول بود.

وی افزود: بر اساس بررسی های سازمان بازرسی کل کشور تعداد معدودی از مدیران دولتی از این حقوق و مزایا استفاده کرده اند و بیشتر افرادی که این حقوقها را دریافت کرده اند مربوط به بخش خصولتی یعنی بنگاه های اقتصادی مرتبط و غیرمرتبط با دولت هستند. این بنگاه های اقتصادی در سال های گذشته به مرور از قوانین خاصی استفاده و خود را از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری جدا کرده اند.

نوبخت با بیان اینکه این بنگاه ها مجوز قانونی در این زمینه داشته اند، افزود: شورای حقوق و دستمزد راه را برای همه دستگاه هایی که از قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی بودند بست و برای همه چارچوب مشخصی تصویب شد.

وی با بیان اینکه برای دریافتی همه کسانی که از بودجه کل استفاده می کنند سقف و کف دریافتی مشخص شده است، افزود: کف دریافتی برای برخی بازنشستگان معادل 900 هزار تومان است که به وسیله راه های دیگر ازجمله پرداخت غیرنقدی دریافتی این افراد نیز به یک میلیون تومان رسیده است.

سخنگوی دولت بیان کرد: در چهار ماه گذشته بیش از 5500 میلیارد تومان بین کارکنان دولت برای ایجاد تعادل در دریافتی ها تقسیم شده و کف حقوق افزایش یافته است.

نوبخت افزود: درباره بازنشستگان افرادی که در گذشته بازنشست شده اند و سطح حقوق آنها مربوط به پیش از قانون مدیریت خدمات کشوری است، دولت به سمت تعدیل دریافتی آنها پیش می رود.

نوبخت گفت: در برنامه ششم همه تبعیض ها و تفاوت ها در دریافت ها به حداقل می رسد.

وی افزود: ١٣ مدیر ارشد دولتی به علت دریافت حقوق نامتعارف برکنار یا با استعفایشان موافقت شد.

سخنگوی دولت درباره تک رقمی شدن حقوق وزرا گفت: با توجه به اینکه بیشتر کارکنان سطح مشخصی از حقوق ها دارند و با آن زندگی می کنند ما نیز باید از حقوقمان بگذریم و حقوق های تک رقمی را حتماً دریافت و احساس کنیم دیگران چه می کشند.

نوبخت افزود: آنچه که موجب نارضایتی می شود تبعیض و فقر نیست بلکه احساس آن است.

سخنگوی دولت گفت: از همه دستگاه های بازرسی و نظارتی و ذیحسابان انتظار داریم که ماهانه سازمان مدیریت و برنامه ریزی را از دریافت ها با خبر و حتی اگر یک مورد اضافه تر از سقف تعیین شده در شورای حقوق و دستمزد دریافتی وجود داشت به ما اعلام کنند.

نوبخت افزود: سقف استفاده از بودجه کل نه تنها برای مدیران بلکه افرادی که در مناطق بد آب و هوا نیز مشغول هستند مطابق مصوبه شورای حقوق و دستمزد محدود شده است.

وی گفت: از این پس درباره دریافتی حقوق بگیران از سران قوه با رعایت شأن آنها تا پایین ترین رده ها بر مبنای مصوبه شورای حقوق و دستمزد است.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال مجری برنامه که آیا در روزهای آینده آقای رئیس جمهور قرار است گزارش مبسوطی را در رابطه با اقدامات دولت و گزارش نهایی پیرامون حقوق های نامتعارف ارائه کنند؟ اظهارداشت: بله، انشالله در آینده ای نزدیک این اتفاق خواهد افتاد و آقای رئیس جمهور با مردم صحبت خواهند کرد، آقای رئیس جمهور در بیانیه خود نیز از کسانی که به این موضوع در فضای مجازی و رسانه ها پرداختند تشکر کردند و از طرفی آقای رئیس جمهور به رابطه صمیمی دولت و ملت اهمیت بسیار زیادی قائل هستند.

نوبخت درباره رد لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال 95 در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: این لایحه را یک بار دیگر به دلیل غایب بودن برخی اعضای کمیسیون در زمان رأی گیری در آن مطرح می کنیم و اگر در کمیسیون نتیجه نگرفتیم لایحه را در صحن علنی مجلس مطرح خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: امسال دولت برای خروج از رکود مصمم است دستکم 7500 واحد تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل را فعال کند و 16 هزار میلیارد تومان نیز برای این موضوع اختصاص داده است.

سخنگوی دولت گفت: تا کنون شش هزار و 200 مورد پس از طی مراحل در استان ها به بانک ها معرفی شده اند و روند پرداخت تسهیلات به آنها آغاز شده است اما بانک ها مشکل دارند و باید سرعت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

نوبخت افزود: لایحه اصلاح قانون بودجه سال 95 برای کمک به بانک ها در جهت توانمندسازی آنها برای ارائه تسهیلات به این 6200 واحد تعطیل و نیمه تعطیل بوده است.

وی گفت: اکنون بخش قابل توجهی از سپرده های بانک ها که به صورت تسهیلات پرداخت شده بازنگشته است.

نوبخت با بیان اینکه دولت یکی از بزرگترین بدهکاران به نظام بانکی است، مبلغ این بدهی را 42 هزار میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: برخی از پیمانکاران طلبکار از دولت اکنون در زندان هستند و لایحه اصلاح قانون بودجه امسال راهی برای پرداخت بدهی دولت به این پیمانکاران است.

وی گفت: چون دولت پول نقد ندارد می خواهد از روش های رایج دنیا یعنی انتشار اوراق مالی استفاده کند و این در لایحه اصلاح قانون بودجه آمده است.

سخنگوی دولت افزود: در سال گذشته با بسته کوتاه مدت رونق اقتصادی در سه ماهه پایانی سال، رشد اقتصادی به دو درصد افزایش یافت اما در مجموع سال گذشته یک درصد رشد اقتصادی داشتیم.

نوبخت گفت: امسال برای رشد اقتصادی پنج درصد برنامه ریزی کرده ایم و سالانه باید حدود یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کنیم.

وی افزود: کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و ساماندهی مؤسسات پولی و مالی از جمله 10 برنامه دولت برای اصلاح نظام بانکی است.

نوبخت درباره نتیجه بخش بودن برجام نیز گفت: بیشتر تحریم ها در بحث هسته ای مربوط به موضوع تحریم نفتی بود و ما حق نداریم بیشتر از آن چیزی که هست از آن تعریف کنیم یا دستاورد بزرگی را که داریم ناچیز نشان دهیم.

وی افزود: به ما اجازه نمی دادند بیشتر از یک میلیون بشکه نفت خام صادر کنیم و قرار بود این میزان را نیز 20 درصد، 20 درصد کاهش دهند و به سیاست نفت در مقابل غذا برسند.
سخنگوی دولت گفت: حتی کشورهایی که ما به آنها کمک می کنیم یک گام جرأت ندارند از خط و نشانی که برای آنها می کشند پا را فراتر بگذارند.

نوبخت افزود: اکنون بر اساس آخرین آمار، روزانه دو میلیون و 568 هزار بشکه نفت صادر می شود.

وی گفت: از 27 دی سال گذشته تا کنون بجز اعتراف وزیر خزانه داری آمریکا مبنی بر سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری مستقیم خارجی در ایران، بیش از سه میلیارد و 418 میلیون دلار در 41 طرح در استان ها سرمایه گذاری شده است.

نوبخت افزود: آخرین مورد 4/2 میلیارد دلار برای انرژی الکتریکی سرمایه گذاری مستقیم خارجی شده است.

وی گفت: باید بانکها خود را اصلاح کنند و از همه ظرفیت های برجام استفاده شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/XPJSEP

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 126 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 15:53

95/04/30 - 19:41

شماره: 13950430001437

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/8KHLHC
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

رئیس وقت اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ جدید اذعان کرد عربستان در جنگ 33 روزه به این رژیم کمک اطلاعاتی کرده است.

خبرگزاری فارس: عربستان در جنگ 33 روزه به اسرائیل کمک اطلاعاتی کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عاموس یادلین»، رئیس اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی بین سال‌های 2006 تا 2009، در مصاحبه‌ای روز سه‌شنبه تأیید کرده که عربستان در جنگ اسرائیل با حزب‌الله معروف به جنگ 33 روزه، از رژیم صهیونیستی حمایت اطلاعاتی کرده است. 

وی که هم‌اکنون رئیس «موسسه مطالعات امنیتی اسرائیل» است سه‌شنبه  در مصاحبه با «فرانس 24» گفت که تهدید ایران، ریاض و تل‌آویو که با یکدیگر روابط دیپلماتیک ندارند را به همکاری وا داشته است. 

«یادلین» در این مصاحبه با بیان اینکه ایران و نقش این کشور در خاورمیانه تهدیدی علیه عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی است گفت: «این باعث می‌شود بین ما همگرایی منافع پیش بیاید که این چیزی است که ما می‌توانیم بر اساس آن همکاری کنیم.»

«یادلین» گفت: «این (همکاری) پشت پرده انجام می‌شود، و اگر بین اسرائیل و فلسطین صلح شود، حدس می‌زنم که (این همکاری‌ها)، می‌توانند علنی هم بشود.»

پایگاه صهیونیستی «آلگماینر» که مصاحبه «یادلین» با «فرانس‌24» را گزارش داده نوشته است: «یادلین که بین سال 2006 تا 2010 رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل بود همچنین ادعای ایران مبنی بر اینکه عربستان سعودی در جنگ اسرائیل علیه حزب‌الله به این کشور اطلاعات می‌داد را تأیید کرد.»

انتهای پیام/ *   

http://fna.ir/8KHLHC

اخبارمرتبط :

95/04/28 - 03:58

95/04/29 - 13:28

95/04/25 - 21:03


فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 134 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 15:53

95/04/28 - 23:36

شماره: 13950428001586

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/W62EEA
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

در جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی والیبال تیم ملی ایران در رده دهم ایستاد.

خبرگزاری فارس: تیم ملی والیبال ایران در رده دهم‌ جهان ایستاد+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ در جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی والیبال جهان که توسط فدراسیون جهانی (FIVB) منتشر شد تیم ملی والیبال ایران در رده دهم جهان ایستاد.

شاگردان لوزانو در شرایطی با 116 امتیاز در این مکان ایستادند که فرانسه با 115 امتیاز در جایگاه یازدهم قرار گرفته است.

در این جدول رده‌بندی تیم ملی والیبال برزیل با 305 امتیاز اول است، لهستان با 268 امتیاز دوم است و روسیه با 266 امتیاز در مکان سوم قرار دارد.

 

*اسامی 10 تیم برتر به شرح زیر است:

1- برزیل

2- لهستان

3- روسیه

4- ایتالیا

5- آمریکا

6- آرژانتین

7- آلمان

8- بلغارستان

9- صربستان

10- ایران

 

برای دیدن تصویر کامل    را کلیک کنید.

انتهای پیام/آ 

http://fna.ir/W62EEA

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 124 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 8:38

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/A3YZC4
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

یک رسانه آمریکایی مدعی شده به سندی دست یافته که جزئیاتی درباره توافقات محرمانه ایران و گروه 1+5 در برجام فراهم می‌آورد.

خبرگزاری فارس: جزئیات ادعایی آسوشیتدپرس از توافقات محرمانه ایران و 1+5 در «برجام»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک خبرگزاری آمریکایی با استناد به یک سند محرمانه مرتبط با توافق هسته‌ای ایران ادعاهای جدیدی درباره این توافق مطرح کرده است. 

آسوشیتدپرس ادعا کرده سندی محرمانه که به رویت این خبرگزاری رسیده نشان می‌دهد محدودیت‌های کلیدی در برنامه هسته‌ای ایران، اندکی بیش از یک دهه بعد، کاهش خواهند یافت. 

آسوشیتدپرس ادعا کرده این سند، تنها بخش مرتبط با توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 است که هنوز علنی نشده است. یک دیپلمات که حوزه کاری‌اش برای بیش از یک دهه برنامه هسته‌ای ایران بوده، سند یاد شده را در اختیار رسانه مربوط قرار داده است. یک دیپلمات دیگر نیز که همین سند را در اختیار داشته، صحت آن را تأیید کرد. 

دیپلمات مورد استناد آسوشیتدپرس، سند مورد نظر را یک «توافق جانبی» بر «برجام» و جدا از آن توصیف کرد اما خاطرنشان کرد که سند مذکور یکی از بخش‌های لاینفک توافق هسته‌ای است که به تأیید ایران و اعضای گروه 1+5 رسیده است.

جزئیات پیشتر گزارش شده در برجام، رئوس کلی اکثر محدودیت‌های اعمال شده بر برنامه هسته‌ای ایران را مشخص می‌کنند. 

اما در حالی که برخی از این محدودیت‌های مورد نظر تا 15 سال ادامه دارند، اسناد علنی جزئیات اندکی درباره محدودیت‌های اعمال‌شده بر برنامه هسته‌ای ایران پس از 10 سال اول برجام فراهم می‌آورند.

سند ادعایی آسوشیتدپرس، این شکاف را پر می‌کند. این سند می‌گوید که ایران تا سال 2017 - یعنی 11 سال بعد از اجرای برجام - می‌تواند فرایند جایگزینی سانتریفیوژهایش با دستگاه‌های پیشرفته را آغاز کند.    

 مطابق این ادعا، ایران بعد از دوره‌ای بین 11 تا 13 سال می‌تواند 5060 سانتریفیوژی که اکنون ملزم به استفاده از آنها است را با حداکثر 3500 سانتریفیوژ پیشرفته جایگزین کند. 

مطابق این سند، تعداد این دستگاه‌های مدل جدید، کمتر از تعداد دستگاه‌های مورد استفاده در حال حاضر و بین 2500 تا 3500 دستگاه، بسته به کارآیی آنها، خواهد بود.

طبق تفسیر آسوشیتدپرس، از آنجا که این دستگاه‌ها کارایی بالاتری دارند به ایران اجازه خواهند داد غنی‌سازی خود را با دو برابر سرعت فعلی پیش ببرد. 

رسانه آمریکایی همچنین بر اساس مقایسه بازده بین دستگاه‌های جدید و قدیم نوشته در صورتی که سرعت غنی‌سازی ایران دو برابر شود، زمان گریز ایران به شش ماه کاهش خواهد یافت.  

زمان گریز که یک مفهوم ابداعی کشورهای غربی است، به‌معنای مدت‌زمان لازم برای انباشت مواد هسته‌ای لازم جهت تولید سلاح هسته‌ای است.

مهدی محمدی، تحلیلگر مسائل هسته‌ای، اما در کانال خود در تلگرام نوشت: «مشب خبرگزاری آسوشیتدپرس متنی منتشر کرده که نشان می دهد در فاصله سال های یازدهم تا سیزدهم برجام، ماشین‌های فعلی ایران با نسل های بالاتر جایگزین‌می شود بی آنکه ظرفیت غنی‌سازی افزایش پیدا کند.

ای‌پی ادعا کرده -و در این مورد راست می گوید- که این سند محرمانه، یکی از ضمائم برجام است. یک راه ساده برای روشن شدن اینکه باز هم چیز محرمانه ای وجود دارد یا نه -که دارد- این است که سازمان انرژی اتمی برنامه بلند مدت اعلامی خود به آژانس را -که آن هم محرمانه مانده- منتشر کند.»

یک مقام آمریکایی، در عین حال گفته که محدودیت‌ها بر ذخائر اورانیوم ایران طی تمام 15 سال اجرای برجام، 300 کیلوگرم باقی خواهد ماند. 

وی گفت: «ما این را تضمین کرده‌ایم که زمان گریز ایران بعد از سال دهم به تدریج کاهش پیدا می‌کند که این تا اندازه زیادی به حاطر محدودیت‌ها علیه ذخائر اورانیوم ایران تا سال پانزدهم است.»

این مقام آمریکایی، اضافه کرد: «درباره زمان گریز، بعد از 10 سال آغازین توافق این زمان به یکباره افت نمی‌کند، ضمن اینکه ما فکر نمی‌کنیم که ناگهان به شش ماه برسد.»

سند مورد ادعا، درباره برنامه غنی‌سازی ایران بعد از سال سیزدهم، توضیحی ارائه نمی‌کند.  

 

انتهای پیام/ * 

 

http://fna.ir/A3YZC4

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 115 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 8:38

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/W6XV8N
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

با همکاری گمرک و نیروی انتظامی بزرگترین محموله قاچاق 6 سال اخیر در بندر شهید رجایی کشف و 11 نفر از پرسنل گمرک و سازمان بنادر و دریانوردی در این رابطه دستگیر شدند.

خبرگزاری فارس: انهدام بزرگترین باند قاچاق کالا در 6 سال اخیر/ 11 نفر از پرسنل بنادر و گمرک بازداشت شدند/ ارزش یکی از محموله ها بیش از 23 میلیارد تومان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بزرگترین محموله قاچاق کالا در 6 سال گذشته به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی کشف شد.

براساس این گزارش، با توافقی که بین گمرک و ناجا صورت گرفت طبق اطلاعات به دست آمده این باند شبانه اقدام به قاچاق کالا از طریق منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی می‌کرد.

براساس این گزارش، سرنخ‌های اولیه محموله یاد شده ابتدا از طریق سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجاری گمرک شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی و گمرک در شبکه اصلی این باند بزرگ قاچاق دستگیر شدند.

بر این اساس، پس از راه‌اندازی پنجره واحد تجاری در گمرک امکان کنترل ورود خروج غیر مجاز کالا از انبارها و از محوطه‌های گمرکی فراهم شد اما با این حال به دلیل اینکه امکان انبارگردانی در محوطه‌های بندری وجود نداشت تعدادی از شرکت‌های پیمانکار سازمان بنادر و دریانوردی از این موضوع استفاده کرده و با صدور بیجک‌های جعلی و تبانی اقدام به خروج غیر مجاز کالا از محوطه‌های بندری و انبارها بدون اظهار در گمرک و صدور پروانه‌های گمرکی می‌کردند.

این گزارش حاکی است نیروی انتظامی جمهوری اسلامی پس از کشف برخی از محموله‌‌های قاچاق اقدام به استعلام الکترونیکی این کالاها از پنجره واحد تجاری گمرک کرده و با کمک سامانه جامع مشخص شد این کالاها بدون اظهار به گمرک و با صدور بیجک‌های جعلی از بندر خارج شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده 8 نفر از پرسنل انبار سازمان بنادر و دریانوردی و نیز 3 نفر بارشمار گمرک بازداشت شده‌اند در این ارتباط علاوه بر بنادر پای شرکت راه‌آهن هم در میان است و یک محموله 18 کانتینری از این شرکت کشف و ضبط شده است.

براساس توافق و همکاری گمرک و ناجا تعدادی از پرونده‌های قاچاق جهت سیر مراحل قضایی به قوه قضاییه ارسال شده است.

به گزارش فارس، برخی منابع آگاه اعلام کردند در حال حاضر اختلاف کانتینرهای ثبت شده در سامانه جامع با دیگر آمارها 217 کانتینر بوده که در این رابطه متهمان قاچاق حدود 85 کانتینر آن را پذیرفته‌اند و رسیدگی به وضعیت دیگر کانتینرها در دست بررسی و ارزیابی بیشتر قرار دارد.

به گفته این منابع آگاه، مسئول در خروج گمرک شهید رجایی به همراه سرشیفت‌های آن در این رابطه بازداشت شده‌اند.

براساس این گزارش، طی روزهای گذشته نیز تعداد 43 دستگاه کانتینر شامل اسباب‌بازی، لوازم حصیری، دکوری، گیربکس و سایر اقلام بدون اظهار به گمرک و پرداخت حقوق ورودی با جعل اسناد و تبانی با پرسنل شرکت طرف قرارداد با یکی از سازمان‌های مستقر در مبادی رسمی خارج شده بود که کشف و گزارش وقوع جرم به مراجع قضایی ارسال شده است.

براین اساس، ارزش کالاهای کشف شده بیش از 23 میلیارد تومان برآورد شده است.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می شود.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/W6XV8N

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 120 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 8:38

95/04/28 - 16:42

شماره: 13950428000927

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/GEQ70U
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

آقای گل فصل گذشته لیگ برتر قراردادش را با تیم فوتبال پرسپولیس به صورت رسمی به امضا رساند.

خبرگزاری فارس: طارمی قراردادش را با پرسپولیس ثبت کرد+ عکس

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی طارمی که روز گذشته برای اولین بار در تمرینات پرسپولیس پیش از لیگ شانزدهم حاضر شده بود امروز با حضور در هیات فوتبال قراردادش را با این باشگاه به صورت رسمی به امضا رساند.

قرارداد طارمی به مدت 2 سال خواهد بود و پیش از برگزاری دربی برگشت این قرارداد داخلی امضا شده بود.

 

انتهای پیام/

http://fna.ir/GEQ70U

اخبارمرتبط :

95/04/28 - 16:33

95/04/28 - 00:02

95/04/28 - 10:12


فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 124 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 21:20

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/V52FS6
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

یکی از تحلیلگران برجسته آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به یک‌سالگی توافق برجام ۱۶ توصیه به کنگره آمریکا در این باره ارائه کرد.

خبرگزاری فارس: کنگره اجازه استفاده ایران از سیستم مالی دلار را ندهد/ اعمال فشار بر سپاه‌ پاسداران باید افزایش یابد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مارک دوبویتز» مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی و یکی از تحلیلگران سرشناس آمریکایی در بیانیه‌ خود از کنگره خواست تدابیر تحریمی بیشتری را برای اعمال فشار بر ایران اتخاذ کند.

مهمترین توصیه‌های «دوبویتز» به کنگره آمریکا در این بیانیه به شرح ذیل می‌باشد:

 1/ محافظت از دلار آمریکا در برابر اقتصاد غیرقانونی ایران

کنگره باید صریح اعلام نماید که هیچ موسسه مالی آمریکایی حق انجام معامله با نهادهای ایرانی را ندارد. کنگره همچنین باید استفاده از دلار توسط موسسات مالی آمریکایی در امور تجهیزات پاکسازی دریایی(offshore clearing facilities) را در صورتی که در هر بخشی از زنجیره این معامله نهادی ایرانی وجود داشته باشد، ممنوع نماید. در صورت انجام اقدامی خلاف این، موسسه خاطی باید مورد تحریم قرار گیرد. برای لغو این ممنوعیت رییس‌جمهوری ایران باید متعهد شود که دست از حمایت از تروریسم و نیز توسعه غیرقانونی موشک برداشته و به قربانیان تروریسمی که به در ارتباط با ایران بوده، غرامت پرداخت نماید.

2/ تصویب مجدد قانون تحریم‌های ایران بعنوان پایه اصلی معماری تحریم‌ها

درپایان سال جاری قانون تحریم‌های ایران منقضی می‌گردد مگر آنکه قانونگذاران آمریکایی بار دیگر آن را تصویب نمایند. این قانون پایه‌ای مهم در معماری تحریم‌های ضدایرانی محسوب شده و اعتبار آن باید تمدید شود. تصویب مجدد آن نیز نقض «برجام» به شمار نمی‌آید چراکه تحریم جدیدی اعمال نشده؛ در صورت اعتراض از سوی ایران، کنگره باید به آن پاسخ داده و اجازه ندهد تهران قوانین آمریکا را وتو کند. هم برنامه هسته‌ای و هم حمایت ایران از تروریسم می‌تواند توجیه مناسبی برای تمدید «قانون تحریم ایران» باشد.

3/ تلاش برای نفی «ایران عملکرد اقتصادی مسئولانه‌ای دارد»

ایران تلاش می‌کند عملکرد اقتصادی خود در عرصه جهانی را مسئولانه نمایش دهد. کنگره باید با این اقدام مبارزه کرده و به نهادهای اقتصادی خطرات معامله با ایران را گوشزد نماید. ارائه منابع اطلاعاتی آزاد و اسناد طبقه‌بندی‌شده در مورد نگرانی‌های نهادهایی که هم‌اکنون در تعامل با ایران هستند، می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد. قانونگذاران باید دولت را نیز موظف به گزارش‌دهی دقیق در خصوص رفتارهای فریبنده و غیرقانونی کنند.

4/ تشدید تحریم علیه سپاه‌پاسداران با هدف‌گرفتن حمایت این نهاد از تروریسم و افزایش تحریم‌های عدم‌اشاعه‌هسته‌ای

چنانچه دولت با قرارگرفتن نام سپاه‌پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی مخالفت نمود کنگره باید همان مجازات‌های تعیین‌شده برای سازمان‌های تروریستی خارجی در «فرمان اجرایی 13224» را از طرق دیگر علیه سپاه اعمال نماید. چنین تحریم‌هایی می‌تواند تحریم‌های ثانویه موجود علیه شرکت‌هایی که با سپاه‌پاسداران ایران در تعامل هستند را تقویت کند. در عرصه موشکی، شرکت‌های متعدد با مدیریت سپاه یا وزارت دفاع ایران وجود داشته و همچنین مقامات عالی‌رتبه فعال در این برنامه که مورد تحریم قرار نگرفته‌اند.  کنگره باید دولت را ملزم به تهیه لیستی از تمامی این اشخاص و شرکت‌ها کرده و همه آنها را که با توسعه موشک‌های بالستیک ایران در ارتباط هستند، مورد تحریم قرار دهد.

5/ گزارش‌دهی به‌روز درباره نفوذ سپاه‌پاسداران در بخش‌های اقتصادی ایران و همچنین گزارش‌دهی و تحریم بخش‌های مرتبط با توسعه برنامه موشکی

کنگره احتمالا علاوه بر ارزیابی واشنگتن از نهادهای تحت‌کنترل سپاه، به تعیین ماهیت و میزان نفوذ این سازمان در بخش‌های کلیدی اقتصاد ایران نیاز دارد. با تعیین این مساله، نمایندگان باید تحریم‌هایی را علیه آن بخش‌هایی که سپاه نفوذ بیشتری دارد، اعمال کند. در خصوص بخش‌های مرتبط با برنامه موشکی، تحریم بخش‌های متالوژی و معدن، مواد شیمیایی، پتروشیمی، انرژی، ساخت و ساز، خودروسازی، الکترونیک، ارتباطات از راه دور و بخش‌های علوم کامپیوتری می‌تواند نقطه آغاز خوبی باشد.

6/ الزام وزارت خزانه‌داری به تعیین شرکت‌هایی با مالکیت سپاه یا وزارت دفاع ایران

در حال حاضر وزارت خزانه‌داری از آستانه 50درصدی برای تعیین مالکیت سپاه‌پاسداران استفاده می‌کند(بدین معنا 50درصد سهام شرکت یا نهادی متعلق به سپاه باشد) در صورتی که کاهش آن به 25درصد با استانداردهای جهانی و نظریات خود وزارت خزانه‌داری مطابقت بیشتری خواهد داشت. کنگره باید خزانه‌داری را وادار به این کاهش نماید.

7/ الزام وزارت خزانه‌داری به تدوین لیست نظارت بر سپاه‌پاسداران

کنگره باید با تعیین الزامی قانونی وزارت خزانه‌داری را موظف به تهیه «لیست نظارت بر سپاه‌پاسداران ایران» نماید؛ لیستی که شامل شرکت‌هایی است که گرچه در سپاه سهامی در آنها ندارد اما با هم در ارتباط هستند. خزانه‌داری یا هر نهاد دولتی دیگر مانند اداره پاسخگویی دولت باید این لیست را در اختیار داشته و بتواند اطلاعات عمومی و طبقه‌بندی‌شده آنها را مورد ارزیابی قرار دهد.

8/ لزوم گزارش‌دهی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار درباره هرگونه معامله‌ای که با شرکت‌های موجود در «لیست نظارت سپاه» و یا بخش‌های مرتبط با برنامه موشکی بالستیک ایران انجام می‌گیرد

برای تمرکز بر نقش سپاه در اقتصاد ایران، کنگره باید لیستی از شرکت‌های فعال در آمریکا را در اختیار کمیسیون بورس و اوراق بهادار قرار داده و در این موارد توضیحات ارائه نماید: الف/ کدامیک با بخش‌های دارای نفوذ قابل‌توجه سپاه تجارت داشته‌اند ب/ کدامیک دارای سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های دولتی یا خصوصی ایرانی بوده‌اند ج/ کدامیک با شرکت‌هایی که در «لیست نظارت سپاه» قرار دارد، در تعامل هستند  د/ کدامیک با بخش‌هایی که با برنامه موشکی بالستیک ایران در ارتباط است، تعامل دارند.

9/ اصرار بر انجام تحقیقات دقیق درباره تلاش‌های ایران برای خریدهای غیرقانونی و نگرانی‌های اصلی در خصوص ابعاد نظامی احتمالی در برنامه هسته‌ای این کشور

گزارش اخیر اطلاعات آلمان و گزارش‌های مستقل کارشناسان هسته‌ای در موسسه علوم و امنیت بین‌الملل حاکی از نگرانی‌های جدی در خصوص خریدهای غیرقانونی ایران و شکست آمریکا و جامعه جهانی در بازخواست این کشور می‌باشد. کنگره باید در جلساتی مفصل از دولت بخواهد که با استفاده از اقدامات قانونی و اطلاعاتی مانع چنین موارد متعدد نقض(از سوی ایران) شود. کنگره همچنین باید دولت را ملزم به گزارش‌دهی در خصوص اقداماتش و نیز تحریم اشخاص ایرانی‌ای نماید که در این خریدهای غیرقانونی مشارکت دارند. نمایندگان باید از دولت و مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بخواهند به ابهامات موجود درباره فعالیت‌های هسته‌ای در پایگاه نظامی پارچین و ذرات اورانیوم دست‌ساز یافت‌شده در این سایت پاسخ دهند.

10/ گسترش تحریم‌های مرتبط با حقوق بشر از طریق اعمال تحریم علیه نهادهای دولتی ایران که مسئول نقض حقوق بشر بوده و اعطای مزایای تحریم به بهبود وضعیت حقوق بشر

اسناد دولتی(آمریکا) حاکی از موارد بی‌شماری از نقض حقوق بشر در ایران از زمان تحقق برجام و همچنین از زمان حضور روحانی در سمت ریاست‌جمهوری در سال 2013 می‌باشد. کنگره باید تحریم علیه نهادهای دولتی مرتبط با این موضوع و همچنین اشخاص مرتبط با این نهادها را در دستورکار خود قرار دهد. قانونگذاران همچنین می‌توانند نهاد یا حتی کل کشور را بعنوان «حوزه قضایی نگرانی‌های حقوق بشری» تعیین و از سبک «قانون میهن‌پرستی ایالات‌متحده» در آن استفاده نماید؛ با این هدف که بخش‌های خصوصی به قطع ارتباط با نهادهای ناقض حقوق بشر تشویق شوند.

11/ هدف قراردادن فساد به دلایل مرتبط با تروریسم و مسائل حقوق بشر

فساد تنها مرتبط به مسائل مالی نیست بلکه شامل موضوعات حقوق بشری نیز می‌باشد. ایالات‌متحده می‌تواند برای مبازره با فساد مالی در ایران و دیگر حکومت‌های خودکامه از اعمال تحریم مالی بهر‌ه‌مند شود. کنگره باید قوانینی را تصویب کند که فساد در تمامی کشورهای حامی تروریسم را هدف قرار دهد چراکه ارتباط میان وجوه حاصله از این فساد و و حمایت از تروریسم در اسناد اثبات شده است.

12/ لزوم گزارش‌دهی درباره شهروندان آمریکایی و سایر اتباع دوملیتی بازداشت‌شده در ایران

علیرغم آزادی چهار شهروند آمریکایی از ایران در ژانویه سال جاری_جیسون رضائیان، سعید عابدینی، امیر حکمتی و نصرت‌الله خسروی_ بازداشت، زندانی‌کردن و آزار شهروندان آمریکایی در ایران ادامه دارد. سیامک نمازی، هما هودفر، نازنین راتکلیف، نزار زکا و چندین شخص دوملیتی دیگر از جمله افرادی هستند که در ایران بازداشت هستند. کنگره باید دولت را ملزم به ارائه گزارش درباره شهروندان آمریکایی و دیگر شهروندان دوملیتی بازداشت‌شده در ایران نماید.  آزادی این افراد باید اولویت واشنگتن بوده و هرگونه لغو تحریم دیگری باید به آزادی تمامی این افراد منوط شود.

13/ لزوم اعمال گزارش‌دهی و اعمال تحریم علیه حمایت ایران از بشار اسد و فعالیت‌های سپاه‌ در سوریه

کنگره به دریافت گزارش‌های منظم دولت درباره فعالیت‌های ایران در سوریه و انواع حمایت‌های آن اعم از ارائه سلاح، حمایت مالی، اشتراک اطلاعاتی و استراتژی نظامی نیاز دارد. همچنین باید نهادها و شخصیت‌های مرتبط با فعالیت‌های سپاه در سوریه مورد تحریم قرار گیرند. تحریم خطوط هوایی ایران و شرکت‌هایی که در ارسال سلاح، تجهیزات و پرسنل ایرانی به سوریه به جمهوری‌اسلامی کمک می‌کنند نیز باید در دستورکار قرار گیرد.

14/ لزوم ارائه اعتبارنامه ریاست‌جمهوری(از سوی دولت روحانی) که ضامن استفاده از هواپیماهای تجاری تنها در حمل و نقل شهروندان باشد

باید مانع سوء‌استفاده ایران از هواپیماهایی شد که از آمریکا خریداری کرده همانطور که در بخشی از تاریخ ایران این سوء‌استفاده ثبت شده؛ از دورزدن تحریم‌ها گرفته تا حمایت از تروریسم و کمک به دولت بشار اسد. پیش از فروش هرگونه هواپیمایی به ایران، قانونگذاران کنگره باید این اعتبارنامه را از رییس‌جمهور ایران دریافت کنند.

15/ ممنوعیت تمامی موسسات مالی آمریکایی از جمله صادرات_واردات از تامین مالی هرگونه تجارتی با ایران؛

علاوه بر دریافت اعتبارنامه، کنگره باید وزارت خزانه‌داری را از ارائه مجوز به موسسات مالی آمریکایی یا خارجی برای تسهیل هر تجارتی(از جمله معامله بوئینگ) با تهران قدغن نماید؛ چرا که ایران همچنان از تروریسم حمایت می‌کند. هیچ‌یک از شرکت‌ها حق تامین مالی برای بوئینگ یا ایرباس را نداشته و بانک صادرات_واردات نیز حق تامین مالی معاملات با ایران را ندارد.

16/ لزوم گزارش‌دهی درباره استفاده از بنادر و فرودگاه‌های خارجی توسط ایرانی‌هایی که مورد تحریم هستند

قانون مبارزه با گسترش سلاح و آزادی ایران که در سال 2012 به تصویب رسید دولت را ملزم به ارائه گزارش درباره کشتی‌های خارجی در بنادر می‌نماید؛ کشتی‌هایی که متعلق به شرکت‌های تحت‌کنترل سپاه‌پاسداران می‌باشد. بر اساس مفاد این لایحه، دولت باید در خصوص فرودگاه‌هایی که هواپیماهای خطوط هوایی تحریم‌شده ایران در آن آمد و شد دارند، به کنگره گزارش دهد. این گزارش درباره رعایت قوانین تحریمی آمریکا علیه هواپیمایی ماهان و سایر هواپیمایی‌های موردتحریم در ایران حائزاهمیت می‌باشد. کنگره باید از این گزارش برای اعمال فشار بر متحدان خود استفاده کند تا اجازه توقف این هواپیمایی‌ها را در کشورشان ندهند. این الزام گزارش‌دهی‌ها تا پایان سال جاری منقضی می‌گردد اما باید تمدید شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/V52FS6

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 116 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 21:20

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/9YJECY
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

رئیس دستگاه قضا با اعلام اینکه «در قوه قضاییه با چنین مسئله ای برخورد نکرده ایم» گفت: در خصوص موضوع حقوق های نامتعارف باید دقیق تر صحبت کرد و نباید بگوییم که همه قوا در این مسئله مشترکند.

خبرگزاری فارس: در موضوع حقوق های نامتعارف باید دقیق تر صحبت کرد/نباید بگوییم همه قوا در این مسئله مشترکند/ اموال ناحق تصاحب شده باید بازگردانده شود

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با ابراز تاسف از اقدام تروریستی اخیر در فرانسه و کودتای نافرجام در ترکیه که موجب کشته شدن انسان های بی گناه شد با اشاره به موضع منطقی جمهوری اسلامی ایران در قبال این حوادث بویژه کودتا در ترکیه گفت: موضع اصولی و منطقی جمهوری اسلامی ایران محکوم کردن هر حرکتی بر خلاف ثبات، امنیت و آرامش کشورهایی است که دولت های آنها منتخب مردم و بر اساس آرای آنان است و بر این اساس کودتای اخیر ترکیه نیز محکوم است.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه «احترام به آرای مردم باید در همه کشورها ملاک قرار گیرد» افزود: دولتمردان ترکیه باید به این نکته توجه کنند که احترام به آرای مردم مختص یک کشور نیست و تقابل دولت ترکیه با دولت قانونی و منتخب مردم در سوریه و کمک به تروریست ها خطای بزرگی بود که از سوی آن کشور انجام و در نهایت نیز به ضرر ترکیه و موجب تضعیف و ناآرامی در این کشور شد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی باید دوست و دشمن خود را بشناسند طرح دوستی ترکیه با رژیم صهیونیستی و مقابله با سوریه به عنوان کشوری در محور مقاومت را خطای دولتمردان ترکیه دانست و تصریح کرد: نباید طوری باشد که آرای مردم را فقط در یک جا محترم بدانیم.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه در طول بیش از 37 سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران انتخابات متعددی برگزار شده و از این حیث کشور ما الگویی بی نظیر در منطقه و جهان است گفت: در این مدت گرایش های مختلف سیاسی از طریق آرای مردم به قدرت رسیده اند که نشان می دهد این نظام هم بر پایه ارزش های الهی و اخلاقی و هم واقعاً بر رأی مردم استوار است.

رئیس دستگاه قضا در ادامه سخنان خود با ابراز تاسف از حادثه تروریستی نیس فرانسه و با تاکید بر اینکه «تروریست خوب و بد وجود ندارد» افزود: اقدام تروریستی اگر در فرانسه بد است در جمهوری اسلامی ایران هم بد است؛ با این حساب باید پرسید چگونه است که گروهک منافقین که بر حسب گزارش ها نزدیک به 17 هزار فقره ترور در کشور ما انجام داده است از سوی دولت فرانسه مورد لطف و پذیرایی قرار می گیرد.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه دولت های غربی در مقابله با تروریسم جدی نیستند و دو گانه عمل می کنند تاکید کرد: آنها به زبان حال! می گویند تروریسم اگر علیه ما باشد بد است اما هر جای دیگری که تروریسم وارد عمل شد خوب است و حتی باید کمکشان کنیم!

رئیس قوه قضاییه به اظهارات مسئولان فرانسوی در نسبت دادن حادثه تروریستی اخیر فرانسه به مسلمانان و بکارگیری واژه «تروریسم اسلامی» اشاره کرد و با ابراز تاسف از اینگونه سخنان اظهار کرد: تروریست هایی که شما آنها را مسلمان می خوانید بویی از اسلام نبرده اند و در عمل هم التزام به اسلام ندارند؛ اینها دست پرورده وهابی ها هستند و وهابیت را نیز شما درست کرده اید.

آیت الله آملی لاریجانی با طرح این پرسش که «اگر تروریسم اشکال دارد چرا منافقین را پذیرفتید و چرا از داعش و گروه های تکفیری حمایت می کنید؟» عکس العمل غرب در قبال تروریسم و ادعای مقابله با آن را بر اساس منافع غربی ها دانست و گفت: بسیاری از تروریست ها منجمله داعش از کشورهای غربی آمده اند در حالی که اسلام واقعی دین رحمانی و الهی است که اقتدارش به ایمان و ارزش های ناب الهی است.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود به 24 تیرماه سالگرد توافق برجام اشاره کرد و با تاکید بر اینکه این توافق در مجموع به نفع جمهوری اسلامی ایران است، خواستار هوشیاری و دقت عمل مسئولان در قبال بدعهدی آمریکایی ها نسبت به این توافق شد و افزود: برخلاف ادعای غربی ها رفع تحریم حیثی نداریم و اینگونه نیست که اگر تحریم ها از حیث هسته ای برداشته شد از حیث حقوق بشر باقی بماند، التزام به چنین چیزی عقلایی نیست.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: با گذشت زمان آمریکایی ها نشان دادند که در بد عهدی از هیچ چیزی فرو گذار نمی کنند و از این جهت دیدیم که پیش بینی مقام معظم رهبری (مدظله) درست بود و ما شاهد بد عهدی آمریکایی ها در قبال توافق هسته ای هستیم.

آیت الله آملی لاریجانی همچنین خواستار رعایت حد اعتدال و انصاف در نقد برجام شد و گفت: مسئولان اجرایی و مسئولان وزارت امور خارجه باید آمریکایی ها و اروپایی ها را ملزم به رعایت توافق برجام کنند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه به موضوع حقوق های غیر متعارف اشاره کرد و با تاکید بر لزوم هماهنگی قوای سه گانه در رسیدگی به این موضوع افزود: قوه قضاییه بنا به وظیفه خود با اعمال مجرمانه در این خصوص برخورد می کند و اموال به ناحق تصاحب شده حتماً باید به بیت المال باز گردانده شود.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: نباید کاری کنیم که تخلف برخی مدیران در این زمینه به پای همه مدیران پاک دست و زحمت کش نوشته شود.

رئیس دستگاه قضا با اعلام اینکه «در قوه قضاییه با چنین مسئله ای برخورد نکرده ایم» گفت: در خصوص موضوع حقوق های نامتعارف باید دقیق تر صحبت کرد و نباید بگوییم که همه قوا در این مسئله مشترکند.

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: تاکنون در خصوص حقوق های نامتعارف در قوه قضاییه چنین ارقامی نداشته ایم و گزارشی دریافت نشده است.

رئیس قوه قضاییه خواستار همکاری دولت، مجلس و قوه قضاییه به منظور بستن راهها و منافذ قانونی پرداخت و دریافت حقوق های نامتعارف شد و گفت: باید با همکاری قوای سه گانه راهها و منافذ سوء استفاده در این زمینه بسته شود.

آیت الله آملی لاریجانی در پایان از رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حقوقدانان جدید پیشنهاد شده از سوی رئیس قوه قضاییه تشکر و ابراز امیدواری کرد حقوقدانان جدید شورای نگهبان در انجام وظایف خطیر خود موفق باشند.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی درباره پیش نویس آیین نامه اجرایی ماده 261 قانون آیین دادرسی کیفری بحث و بررسی شد و موادی از آن به تصویب رسید.

انتهای پیام/

http://fna.ir/9YJECY

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 128 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 21:20

95/04/27 - 15:01

شماره: 13950427000279

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 120 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 21:13

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/GWVU66
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

تنها دو هفته بعد از تذکر صریح رهبری در زمینه اصلاح مدل جدید قراردادهای نفتی و نامه توکلی به نمایندگی از منتقدان این مدل قراردادی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اعمال اصلاحاتی که محرمانه باقی مانده است مصوبه دولت را در این زمینه تغییر داد.

خبرگزاری فارس: اصلاحات «محرمانه» مصوبه دولت درباره قراردادهای جدید نفتی/ دور زدن منتقدان دوباره کلید خورد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تنها دو روز بعد از اینکه امیرحسین زمانی‌نیا، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت در کنفرانس بین‌المللی بهینه‌سازی قراردادهای بالادستی نفت و گاز در تاریخ 20 تیرماه اعلام کرد که مدل جدید قراردادهای نفتی تا یک ماه و نیم آینده وارد مرحله عملیاتی می‌شود و انتظار می‌رود نخستین قرارداد نفتی در قالب مدل جدید، ٣ تا 4 ماه آینده به امضا برسد، مصوبه هیئت دولت در زمینه مدل جدید قراردادهای نفتی که با انتقادات متعدد بسیاری از نهادهای نظارتی و کارشناسان و حتی تذکر مقام معظم رهبری مواجه شده بود، در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اصلاحاتی به تصویب رسید و بار دیگر راهی هیئت دولت شد.

هرچند نفس اصلاح کردن این مصوبه اقدام خوب و لازمی به شمار می‌رفت اما نحوه اطلاع‌رسانی این موضوع از سوی دولت و همچنین سرعت عمل بالای قوه مجریه در این زمینه به خصوص بعد از برخی اتفاقات مهم رخ داده در این زمینه در هفته‌های اخیر مانند بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان و همچنین نامه توکلی به نمایندگان مجلس نشان می‌دهد که اصلاحات مهمی در مصوبه صورت نگرفته است و صرفا دور جدیدی از دور زدن منتقدین از سوی دولت و بخصوص وزارت نفت آغاز شده است.

 

*نحوه قابل تامل اطلاع رسانی مصوبه جدید درباره مدل جدید قراردادهای نفتی

«در این جلسه پیشنهادات کارگروه منتخب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خصوص متن قراردادهای جدید نفتی که روند بررسی آن از جلسه گذشته ستاد آغاز شده بود، ادامه یافت و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم بررسی دقیق متن قراردادهای جدید نفتی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، پس از بحث و تبادل نظر مفاد و جزئیات آن مورد بررسی قرار گرفت و با اعمال اصلاحات لازم، در ‌‌نهایت متن مذکور به تایید ستاد رسید... در پایان این نشست مقرر شد متن قراردادهای جدید نفتی که به تائید ستاد رسیده است برای طی مراحل بعدی و تصویب نهایی در جلسه هیات دولت مطرح شود». این کل توضیحات رسمی دولت درباره جلسه سه شنبه 22 تیرماه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است که به موضوع اصلاح مدل جدید قراردادهای نفتی اختصاص یافته بود و یکی از مهم‌ترین جلسات این ستاد در سال جاری محسوب می‌شد. توضیحاتی که صرفا حاوی این سه نکته است:

 

 1- ورود ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به موضوع مدل جدید قراردادهای نفتی (IPC) و بررسی این قراردادها در این ستاد، به تاکید مقام معظم رهبری صورت گرفته است. این در حالی است که انتظار می‌رفت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به این موضوع که یکی از بزرگترین فعالیت‌های دولت یازدهم است و حتما باید نسبت مشخص و شفافی با اقتصاد مقاومتی داشته باشد، حساسیت بیشتری نشان دهد و در این زمینه زودتر ورود کند.

 2- اکتفا به عبارت «با اعمال اصلاحات لازم» در متن این خبر نشان می دهد که دولت «تقریبا هیچ» تمایلی به شفاف سازی اصلاحیه مصوبه خود در زمینه قراردادهای نفتی ندارد و ترجیح می‌دهد مشابه دفعه قبلی یعنی مصوبه مهرماه 94، در سکوت کامل خبری مصوبه جدیدی در زمینه مدل جدید قراردادهای نفتی داشته باشد.

3- هرچند در متن این خبر تاکید شده است که «متن قراردادهای جدید نفتی» توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بررسی و بعد از اصلاح، تصویب شده است اما تاکید این خبر مبنی بر ارسال متن این قراردادها به هیئت دولت برای تصویب نهایی نشان می‌دهد همانطور که انتظار می‌رفت صرفا مصوبه مهرماه 94 هیئت دولت درباره IPC با عنوان «شرایط عمومی، ساختار و الگوی قراردادهای بالادستی نفت و گاز» به عنوان تنها مستند قانونی این قضیه را بررسی کرده و بعد از اعمال اصلاحات لازم، به تصویب رسانده و بار دیگر برای تصویب نهایی به هیئت دولت ارسال کرده است. این بی‌دقتی بزرگ در تنظیم این خبر درباره مدل جدید قراردادهای نفتی، اشتباه بزرگی از سوی تیم رسانه‌ای دولت است که بعید است به صورت سهوی انجام شده باشد ولی مشخص نیست با چه منطقی صورت گرفته است؟

اما این تمام پیام‌های اقدام اخیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی درباره مدل جدید قراردادهای نفتی نبود بلکه همانطور که اشاره شد زمان ورود این ستاد به این موضوع در کنار نحوه اطلاع‌رسانی این خبر که به آن پرداخته شد، نشان می‌دهد که وزارت نفت برای اجرای هر چه سریع‌تر این مدل قراردادی فاز جدیدی از دور زدن منتقدین IPC را کلید زده است. در ادامه به مرور برخی از تحولات مهم مرتبط با مدل جدید قراردادهای نفتی در دو هفته اخیر می پردازیم.

*از تذکر صریح مقام معظم رهبری تا بی توجهی کامل وزارت نفت به نظرات منتقدین

کمتر از دو هفته قبل در 12 تیرماه و در دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از دانشجویان بود که ایشان ضمن تاکید بر اینکه در زمینه اصلاح قراردادهای جدید نفتی و مشورت با کارشناسان در این زمینه به وزارت نفت تذکر داده‌اند، فرمودند: «در مورد این قراردادهای جدید نفتی که حالا محلّ بحث است، هنوز چیزی در این زمینه تصویب نشده؛ هنوز هیچ چیز مسلّمی وجود ندارد... بنابراین تا وقتی‌که این اصلاحات انجام نگیرد و این کار به‌معنای واقعی کلمه، مطابق منافع کشور نباشد این اتّفاق نخواهد افتاد و این نوع قرارداد بسته نخواهد شد. ما هم گفته‌ایم که تا وقتی قضیّه نهایی نشده، هیچ قراردادی نباید بسته بشود».

این در حالی بود که حدود دو هفته قبل از رسانه‌ای شدن نگرانی‌های فراوان مقام معظم رهبری در زمینه تطابق مدل جدید قراردادهای نفتی با منافع ملی، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی صحبت‌هایی درباره مدل جدید قراردادهای نفتی مطرح کرده بود که نشان می‌داد دیدگاه دولت در این زمینه چقدر با دیدگاه منتقدین و مقام معظم رهبری متفاوت است. جهانگیری گفته بود: «اصول قراردادهای جدید نفتی چندی پیش در دولت تصویب شد البته بعد از اینکه برخی از صاحب‌نظران نقدی بر این قراردادهای جدید داشتند، ما در دولت از صاحب‌نظرانی که در این عرصه پیشنهادات و نظراتی دارند خواستیم حضور پیدا کنند تا نظرات آنها را بشنویم که یکسری از افراد از داخل و خارج از کشور آمدند و مطالبی گفتند. همچنین آقای زنگنه و مدیران وزارت نفت با برخی از صاحب‌نظران که نظراتی را در این باره داشتند جلسه گذاشتند و صحبت‌هایشان را شنیدند، امروز با قاطعیت می‌شود گفت اصول حاکم بر قراردادها اصول دقیق و متکی بر تجربیات گذشته وزارت نفت و متکی بر دستاوردهای مختلف جهانی بوده و حتی متکی بر این بوده تا جذابیت را برای سرمایه‌گذار فراهم کند. اگر این قراردادها نیاز به اصلاح داشته باشد حتما در دولت و به زودی ظرف یکی دو هفته آینده انجام خواهیم داد ولی فکر می‌کنم خیلی تغییر زیادی پیدا نخواهد کرد».

این اظهارات از سوی جهانگیری در حالی مطرح شد که چند هفته بعد یعنی 1 خرداد، احمد توکلی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت مدیره سازمان مردم‌نهاد «دیده‌بان شفافیت و عدالت» با ارسال نامه‌ای به جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، اعلام کرد که جمع‌بندی دیدگاه منتقدان این مدل قراردادی بعد از برگزاری سه نشست در دفتر معاون اول ریاست جمهور و به ریاست دکتر آقامحمدی و جلسات متعدد دیگر درباره IPC این است که این مدل قراردادی به عللی مانند «تعارض با قوانین، نقض حاکمیت ملی، حرکت در خلاف جهت اقتصاد مقاومتی، اضمحلال شرکت ملی نفت ایران، توسعه خام‌فروشی، تولید غیرصیانتی، تضمین منافع هنگفت برای شرکت‌های خارجی، قرار دادن میادین تمامی گستره سرزمین ایران به شرکت‌های خارجی حداقل برای 7 سال دوره اکتشاف و 25 سال توسعه و بهره‌برداری که برای دوره دیگری نیز قابل تمدید است و عدم انتقال دانش و فناوری برتر به شرکت ملی نفت و شرکت‌های تابعه»، خلاف مصالح ملی و منافع استراتژیک نظام است.

دو روز بعد از جلسه رهبر معظم انقلاب با دانشجویان هم، نامه توکلی به نمایندگان مجلس دهم درباره دور زدن منتقدین توسط وزارت نفت در این زمینه رسانه‌ای شد. در این نامه ضمن اشاره به این موضوع که جمع بندی نشست های منتقدین مدل جدید قراردادهای نفتی با آقای دکتر آقا محمدی در دفتر معاون اول رئیس جمهور این شد که ایشان به عنوان نماینده آقای جهانگیری و رئیس نشست‌ها اعلام کرد که IPC در 13 محور باید اصلاح شود، سپس با اشاره به این محورهای اصلاحی آمده بود: «متاسفانه به‌رغم استقبال اولیه وزارت نفت و دولت از انتقادها، آنچه به نام اصلاحات مورد نظر منتقدان در متن اصلی اعمال شده است به هیچوجه وافی به مقصود یعنی حفظ مصالح و منافع دولت و ملت نیست.؛ زیرا اولا، به تغییر رویکردی که اصلی‌ترین ایراد منتقدان بوده، توجهی نشده است؛ و ثانیا، همین 13 محور نیز اعمال نگردیده است. تنها یکی از ده‌ها اشکال باقیمانده این است که حدود 30 سال که حتی برای 25 سال بعد هم قابل تمدید خواهد بود، اختیار میادین نفت و گاز کشور به نحو خسارت‌باری به بیگانگان واگذار می‌شود».

در این نامه ، توکلی که چند ماه قبل وزیر نفت به او لقب «منتقد دلسوز» داده بود، به صراحت جمع بندی نهایی منتقدین مدل جدید قراردادهای نفتی با این عبارت بیان کرده است: «الگوی مشهور به IPC حتی در صورت اصلاح واقعی و کامل نیز تنها برای دو یا سه میدان یا مخزن واقع در آب‌‌های عمیق خزر و دریای عمان و میادین مشترک دریایی قابل قبول بوده و برای سایر میادین و مخازن کشور می‌‌بایست تغییر رویکرد جدی در وزارت نفت و سیاست­‌های دولت صورت پذیرد».

همه شواهد موجود حاکی از آن است که وزارت نفت با وجود تمامی انتقادات مهم و کلیدی منتقدین پرتعداد مدل جدید قراردادهای نفتی و تذکرات صریح مقام معظم رهبری در این زمینه با این جملات صریح درباره ضرورت عدم استفاده از این قراردادها «تا وقتی‌که این اصلاحات انجام نگیرد و این کار به‌معنای واقعی کلمه، مطابق منافع کشور نباشد»، قصد دارد بار دیگر منتقدان را دور زده و شرایط لازم برای اجرای هر چه سریعتر این قراردادها به صورت چراغ  خاموش را فراهم نماید. روی آوردن برخی مقامات وزارت نفت به عددسازی های ناشیانه‌ای مانند ضرر 8 میلیارد دلاری هر ماه تاخیر در اجرای مدل جدید قراردادهای نفتی که از سوی سید مهدی حسینی، رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی در کنفرانس بین‌المللی بهینه‌سازی قراردادهای بالادستی نفت و گاز مطرح شد هم دقیقا در همین راستا ارزیابی می شود.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/GWVU66

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 129 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 21:13

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/2SVLDE
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بیکاری از عمده‌ترین مشکلات کشور است که باید آن را حل کرد گفت: برخی در پساتحریم‌ها دنبال دزدی بودند از قوه قضاییه می‌خواهیم مقابل این متجاوزان به مال مردم لحظه ای درنگ نکند زیرا مردم خواستار بازگشت پول به خزانه هستند.

خبرگزاری فارس: مشکل "بیکاری" و "رکود" در کشور داریم/ رونق اقتصادی را بازخواهیم گرداند/ پرداخت‌های غیر متعارف در دولت‌های قبل هم بوده/ قوه‌قضائیه مقابل متجاوزان به اموال مردم درنگ نکند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه،حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در اجتماع بزرگ مردم استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تنها هنر عده ای اقلیت اما پر صدا، دمیدن روح یاس در جامعه و سیاه‌نمایی است، گفت: این عده اگر چه بسیار اقلیت هستند، اما صدایشان بلند است و اقدامات بزرگی را که ملت بزرگ ایران در مسیر توسعه و پیشرفت انجام داده اند، نمی بینند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ملت ایران یک روز دست متجاوز را از این سرزمین قطع کرد و امروز هم با برجام دست متجاوزان صهیونیسم، ابرقدرت ها و آمریکا را قطع کرده است.

عده ای از قطع دست متجاوزان به اموال مردم و سوء استفاده کنندگان از تحریم نگرانند

روحانی با بیان اینکه عده ای از قطع دست متجاوزان به اموال مردم و سوء استفاده کنندگان از تحریم نگرانند، گفت: نباید کسی از قطع شدن دست متجاوزان و تثبیت حق ملت ایران ناراحت باشد. اگر در دورانی به سال ها و دهه ها قبل برگشته بودیم به نحوی که جابه جایی پول را از طریق صرافی ها انجام می دادیم اما اکنون از روش های مدرن استفاده می کنیم و مشکلات را حل و فصل کرده ایم. مگر کسی پیدا می شود که از این شرایط ناراحت باشد؟

رئیس جمهور افزود: اینکه کسی در پس تحریم به دنبال غارت اموال ملت بوده و 2 میلیارد و 700 میلیون دلار مردم را به غارت ببرد البته که از شرایط جدید ناراحت است.

مردم منتظر بازگشت اموال غارت شده به بهانه تحریم هستند

دکتر روحانی با بیان اینکه مردم منتظر بازگشت اموال غارت شده به بهانه تحریم هستند، تصریح کرد: از قوه قضائیه می خواهم در برابر متجاوزان به اموال مردم یک لحظه درنگ نکند چرا که مردم منتظر حکم نهایی و بازگشت اموال ملت به خزانه عمومی هستند.

رئیس جمهور تأکید کرد: مگر مردم فراموش می کنند که کسانی به بهانه تحریم، اموال آنها را به روش های مختلف به غارت ببرند.

روحانی در ادامه سخنان خود به موضوع پرداخت های غیرمتعارف اشاره کرد و گفت: اولاً با کمال صراحت به ملت ایران اعلام می کنم که متأسفانه در سال های گذشته تخلفاتی در تمام دستگاه های کشور، در این زمینه انجام شده است و این تخلفات تنها به قوه مجریه اختصاص ندارد، بلکه مربوط به همه دستگاه ها و نهادهای عمومی است که در روزهای آینده در مصاحبه مفصلی، ابعاد مختلف آن را برای مردم بیان خواهم کرد.

نهادهای نظارتی در بحث فیش های حقوقی به وظایف خود دقیق و بهنگام عمل نکردند

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم مقابله با این مشکل و اهتمام دولت یازدهم برای حل و فصل آن، اظهار داشت: اگر چه دستگاه های نظارتی فراوانی در کشور وجود دارد، اما در این راستا به همه وظایف خود دقیق و بهنگام عمل نکردند و لازم است از این به بعد با دقت بیشتری در این زمینه عمل کنند.

روحانی اضافه کرد: متأسفانه در قوانین و مقررات گریزگاه های قانونی و نقاط مبهم و شکاف هایی در زمینه حقوق ها وجود دارد که باید آنها را اصلاح کنیم، تا زمینه سوء استفاده از آن از بین برود و دولت اقدامات فوری را در این راستا انجام داده که به اطلاع مردم خواهد رسید به گونه ای که مسیر تخلفات موجود با مقررات لازم مسدود شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: راه حل برطرف کردن این مشکل آن است که همه دست به دست هم دهند و بدانیم که چنین مشکلی با شعار درست نمی شود، بلکه باید برنامه ریزی لازم در این مسیر انجام گیرد.

روحانی گفت: دولت لوایح لازم را در این راستا به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد داد و راه حل اصلی رفع این مشکلات شفافیت، اجرای دقیق قانون و اقدام جمعی است و بی تردید دولت با حمایت اکثریت مردم و رهبری معظم انقلاب این مشکل را حل و فصل خواهد کرد.

نباید تخلف چند نفر را به عموم مدیران نسبت داد

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه نباید تخلف چند صد نفر را به جمعیت بزرگ مدیران فعال، پاک و خدوم در کشور تعمیم داد، اظهار داشت: مردم بدانند که این تخلفات از آن مدیران انگشت شماری بوده است و اکثریت قاطع مدیران پاک و زحمتکش هستند.

روحانی با اشاره به اینکه با بزرگ کردن تخلف عده ای اندک و انتشار چند فیش حقوقی، مردم دزدی های میلیاردی در گذشته را فراموش نمی کنند، تصریح کرد: البته اگر تخلفی در گوشه ای انجام شده این بدین معنا نیست که مردم دزدی های قبلی را فراموش خواهند کرد، اگر کسی مدام قصد دارد مسأله فیش های حقوقی را بررسی کند، تا به واسطه آن دزدی های گذشته فراموش گردد، همه بدانند که مردم آن دزدی ها را فراموش نکرده و از دادگاه های قضایی می خواهند که عوامل آن دزدی ها را به سزای اعمالشان برسانند.

رئیس جمهور تأکید کرد: مردم، اهمال، قصور و یا تقصیری که چند سال قبل انجام شده و به خاطر آن آمریکا 2 میلیارد دلار از پول ملت را برداشته و نیز تخلف 3 هزار میلیاردی و 12 هزار میلیاردی را فراموش نخواهند کرد.

روحانی خطاب به مردم بزرگ ایران، تصریح کرد: دولت به مردم قول می دهد که موضوع حقوق های غیرمتعارف را حل و فصل کرده و آن را به مردم گزارش دهد و در عین حال تخلفات گذشته و مبارزه با فساد را به عنوان یک اصل اساسی و با جدیت دنبال کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ملت بزرگ ایران از نقاط قوت بسیار فراوانی برخوردار است، اظهار داشت: فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی، مردم دین باور، وطن پرست، دارای سرمایه انسانی مستعد، منابع زیرزمینی قوی، موقعیت مهم جغرافیایی و نظام مردم سالاری با هویت اسلامی و ایرانی از مهم ترین نقاط برجسته ملت بزرگ ایران است.

روحانی با بیان اینکه ملت ایران در کنار برخورداری از نقاط برجسته از کاستی هایی نیز رنج می برد، گفت: امروز مردم ایران با مشکلاتی در زمینه آب، محیط زیست، بیکاری، رکود، نامناسب بودن محیط کسب و کار، مشکل حمل و نقل در کنار مشکلات منطقه ای و جهانی، مواجه هستند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز ایران در کنار کشورهایی قرار دارد که هنوز فکر می کنند با کودتا می توان قدرت را جابجا کرد و در منطقه ای هستیم که افرادی فکر می کنند که با تانک و توپ و هلی کوپتر می توانند حکومت مردمی را سرنگون کنند.

دوران کودتا و تحمیل توپ و تانک به مردم به سر آمده است

رئیس جمهور با بیان اینکه دوران کودتا و تحمیل توپ و تانک به مردم به سر آمده است و تنها صندوق رای راه حل مشکلات منطقه است، تصریح کرد: امروز دورانی است که تنها صندوق آرا می تواند راه حل مسایل و مشکلات کشورهای منطقه از جمله در ترکیه ،سوریه، عراق، لبنان و یمن باشد.

روحانی اضافه کرد: راه حل رفع مشکلات منطقه و مردم قرار گرفتن در مسیر ایمان، مردم سالاری، احترام به مردم و دمکراسی است، همانطوری که مردم ایران در 37 سال گذشته آن را نشان دادند که هر کجا می خواهند سخن خود را با صدای بلند به گوش جهانیان برسانند، پای صندوق آراء حضور می یابند.

در منطقه هم رژیم کودک کش و هم رژیم کودک صفت داریم

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز با مشکل تروریسم، اشغالگری و صهیونیسم در منطقه مواجه هستیم، اظهار داشت: متأسفانه امروز در منطقه هم رژیم کودک کش و هم رژیم کودک صفت وجود دارند، رژیم های کودک صفتی هستند که به دنبال لاشه های متعفن تروریسم هستند و هنوز سران کودک صفتی وجود دارند که با هواپیما مردم بی گناه یمن را به خاک و خون می کشند.

ملت ایران با اتحاد حول محور ولایت فقیه و در صف مقدم مبارزه با آدمکشان و تروریستها در کل منطقه است

روحانی با اشاره به اینکه ملت ایران با اتحاد حول محور ولایت فقیه و در صف مقدم مبارزه با آدمکشان و تروریست ها در کل منطقه است، تصریح کرد: مشکلات منطقه با وحدت و اتحاد زیر پرچم اسلام حل شدنی است.

رئیس جمهور در ادامه به اقدامات دولت برای رونق و آبادانی استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه از ظرفیت های زیادی در زمینه گردشگری و کشاورزی برخوردار است و بیش از 400 میلیمتر باران دارد و لازم است آب های این سرزمین مهار گردد و این نکته مهمی است که دولت یازدهم نسبت به تمام دولت های گذشته برای مهار آب های منطقه غرب کشور و آبیاری مدرن و رونق کشاورزی بالاترین سرمایه گذاری را در این منطقه از جمله کرمانشاه انجام داده است که در سال های آینده شاهد تحول بزرگی در زمینه آب و کشاورزی استان خواهیم بود.

2800 میلیارد تومان برای آب استان اختصاص داده شده است

روحانی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم 8 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی ایران بویژه غرب کشور، اختصاص داده است که فقط برای استان کرمانشاه در سال 93 بیش از 600 میلیارد تومان اختصاص یافته است و در سال 94 نیز 1400 میلیارد تومان برای طرح کنترل آب های استان سرمایه گذاری شده و تا پایان سال جاری هم 2 هزار و 800 میلیارد تومان برای طرح های آب استان کرمانشاه اختصاص خواهد یافت.

رئیس جمهور افزود: در جریان این سفر 257 میلیارد تومان در زمینه آب استان اختصاص داده شده است و دولت به فکر آینده استان و ایجاد اشتغال برای جوانان عزیز استان است.

روحانی خاطرنشان کرد: مجموعاً با طرح ها و اعتبارات اختصاص یافته برای آب و کشاورزی استان کرمانشاه 90 هزار اشتغال ایجاد خواهد شد که می تواند مشکل حاد بیکاری در استان را برطرف کند.

رئیس جمهور در ادامه به مشکل استان در زمینه محیط زیست، ریزگردها و اقدامات دولت در این حوزه اشاره کرد و گفت: یکی از تلاش های دولت یازدهم تمرکز بر موضوع محیط زیست است؛ از دریاچه ای که در حال خشک شدن بود و می توانست 12 میلیون نفر را با مشکل گرد و غبار نمک مواجه کند که اقدامات فراوانی برای رفع این مشکل انجام شده است تا مشکلاتی که در زمینه ریزگردها برای برخی از استان های کشور ایجاد شده است.

روحانی اضافه کرد: قبل از دولت یازدهم روزانه فقط 2 میلیون لیتر بنزین یورو 4 تولید می شد و در دولت یازدهم و در سال گذشته این رقم به 25 میلیون لیتر در روز رسیده است. ضمن اینکه نیروگاه های کشورمان تا سال 92 ، 43 درصد از سوخت مایع استفاده می کردند، اما در سال گذشته این رقم به 18 درصد رسیده و در سال جاری به 9 درصد خواهد رسید و این همه در راستای حفاظت از محیط زیست و کاستن از مشکلات مردم در این زمینه است.

برای حل مشکلات زیست محیطی و ریزگردها به اقدامات محلی و همکاری های منطقه ای نیاز داریم

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: عمدتاً کانون ریزگردها از کشورهای همسایه است که نیازمند اقدامات منطقه ای و بین المللی در این زمینه هستیم که رایزنی ها و اقدامات لازم در این راستا آغاز شده است.

روحانی پیش بینی اقدامات فوری و موقتی را در استان هایی که با مشکل ریزگردها مواجه هستند، ضروری دانست و گفت: سیستم پیش بینی آب و هوا باید قوی و به روز باشد تا مردم زودتر از شرایط آب و هوایی اطلاع یابند. ضمن اینکه باید اماکن عمومی از جمله مدارس عایق بندی شوند و در کنار آن تجهیز مراکز درمانی اورژانس، قرار گرفتن ماسک های رایگان در اختیار مردم و ارائه آموزش ها و هشدارهای لازم با مردمی که با مشکل محیط زیست و ریزگردها مواجه هستند، لازم و ضروری است.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید مشکلاتی را که مردم در زمینه محیط زیست با آن مواجه هستند حل و فصل کنیم و مردم را به شرایط مناسب زندگی بازگردانیم.

دولت تورم را تک رقمی کرد، رونق را هم با کمک مردم برخواهد گرداند

روحانی گفت: این دولت همانطوری که توانست تورم را تک رقمی کند، قادر است رونق اقتصادی را نیز به زندگی مردم برگرداند.

رئیس جمهوری گفت: با وجودی که منطقه آزاد در استان کرمانشاه جزو برنامه های قبلی دولت نبوده اما به مردم استان قول می دهم و از شورای عالی مناطق آزاد می خواهم که در این زمینه مطالعه و اقدام کند.

تا پایان دولت یازدهم راه آهن به کرمانشاه خواهد رسید

روحانی همچنین خاطرنشان کرد: تا پایان دولت یازدهم راه آهن به کرمانشاه خواهد رسید.

رئیس جمهور اظهار داشت: در جریان این سفر 45 طرح و پروژه با اعتبار 998 میلیارد تومان در سال های 95 و 96 اجرایی و عملیاتی خواهد شد، ضمن اینکه دولت موضوع پالایشگاه و پتروشیمی و توسعه گازرسانی به روستاها را ادامه خواهد داد.

پرچم همه اقوام، مذاهب و عشایر کرمانشاه وحدت و همدلی است

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود کرمانشاه را دروازه بزرگ غرب ایران و دیار باستانی عشق، ایمان و زادگاه مهر و مدنیت ایرانی و اسلامی توصیف کرد و گفت: کرمانشاه اقلیم فرهنگ، هنر، سرزمین پهلوانان، مردمان سخاوتمند و بلندنظر است و در این استان با هر قومیت و زبانی بیرق اتحاد و همدلی را برافراشته اند.

رئیس جمهوری نسل جوان را امیدهای فردای ایران و یاران همراه اندیشه اعتدال و تدبیر و امید دانست و از میهمان نوازی و استقبال گرم اقشار مختلف استان بویژه جوانان استان کرمانشاه قدردانی کرد.

کرمانشاه سنگر کشور در دوران دفاع مقدس بود

روحانی با بیان اینکه کرمانشاه سنگر کشور در دوران دفاع مقدس بود، خاطرنشان کرد: من در آغاز سال 59، بوی جنگ را از کرمانشاه استشمام کردم و در آغاز اردیبهشت سال 59 با حضور در کرمانشاه و مناطق مرزی، آرایش نظامی عراق را از نزدیک مشاهده کرده و شرایط جنگی مرزهای کشور را به تهران گزارش کردم.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: اگر مردم ایران از جنگ 8 ساله سخن می گویند، باید درباره کرمانشاه با توجه به ناآرامی ها و بی ثباتی هایی که وجود داشت به نوعی از تجاوز 10 ساله سخن گفت، مردم این دیار 10 سال در برابر تجاوزهای گروهک های داخلی و سپس در مقابل عفلقیان ایستادند و همه مرزهای این استان شاهد دلاوری و فداکاری مردم بزرگ کرمانشاه است.

ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای انتظامی دلاور، پاسداران امنیت ایران اسلامی هستند

روحانی با اشاره به اینکه ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای انتظامی دلاور، پاسداران امنیت ایران اسلامی هستند، تصریح کرد: مردم غیور ایران و کرمانشاه دست دشمنان را از تجاوز به خاک ایران قطع کرده و به جهانیان نشان داد که نخواهد گذاشت، ذره ای از خاک کشورمان در اختیار متجاوزان، نااهلان، عفلقیان و منافقان قرار گیرد و همچنین با ایثار و فداکاری خود به جهانیان نشان دادند که ایران همواره مقتدر و پیروز است.

انتهای پیام/81008/ح40

http://fna.ir/2SVLDE

اخبارمرتبط :

95/04/27 - 16:03

95/04/27 - 13:33

95/04/27 - 12:33

95/04/27 - 12:19

95/04/27 - 11:06

95/04/27 - 10:43


فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 117 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 21:13

95/04/26 - 23:12

شماره: 13950426001568

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/D7MGV0
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برای بازگشت به پرسپولیس و جبران آنچه روی داد، هر سختی و مشکلی را به جان می‌خرم و از خدا می‌خواهم فرصت باشد تا این حوادث با اتفاقات خوبی که برای پرسپولیس رقم می‌خورد فراموش شود.

خبرگزاری فارس: طارمی: از خدا فرصت خواستم تا همه چیز جبران شود/ هرسختی و مشکل را به جان می‌خرم

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ مهدی طارمی در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: بی‌صبرانه منتظر لحظه‌ای هستم که بار دیگر با پیراهن پرسپولیس و در کنار همبازیانم و دوستانم تمرین کنم و برای شروع فصل جدید آماده شوم. حال که باشگاه شرایط بازگشت مرا فراهم آورده است، از این بابت متشکرم و دنیایی از انگیزه‌ام تا آنچه اتفاق افتاد را جبران کنم.

وی ادامه داد: در این مدت اتفاقات بسیاری یکی پس از دیگری روی داد که برای من سخت و دشوار بود. در این میان ناراحتی هواداران بیشتر به این مساله دامن زد تا مصمم به بازگشت باشم. برای اینکه به پرسپولیس برگردم خودم را برای مواجهه با هر سختی و دشواری آماده کرده‌ام. احساسی که نسبت به این بازگشت دارم قوی‌تر از آن است که با عباراتی چون «خوشحالی» قابل توصیف باشد. از مدیریت باشگاه و دوستانی که کمک کردند تا بار دیگر با پرسپولیس باشم نیز تشکر می‌کنم.

بهترین و برترین گلزن لیگ ایران در دو فصل گذشته خاطرنشان کرد: در این مدت بسیاری هواداران اخبار مربوط به بازگشت من را دنبال می‌کردند که از ابراز محبت‌های آنها ممنونم. همچنین احساسات گروه دیگر هواداران را درک می‌کنم و فقط از خدا می‌خواهم این فرصت را داشته باشم تا شرایطی پیش آید که در آینده همه این حوادث را با اتفاقات خوبی که برای پرسپولیس رقم می‌زنیم فراموش کنیم.

انتهای پیام/آ

http://fna.ir/D7MGV0

اخبارمرتبط :

95/04/26 - 19:12


- - , .
.

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 147 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 5:24

95/04/27 - 01:00

شماره: 13950427000014

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/3J768Y
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

منابع وابسته به مخالفان دولت سوریه از شنیده شدن صدای چندین انفجار قدرتمند از نزدیکی انبارهای مهمات ارتش سوریه در نزدیکی شهر حلب خبر داده‌اند.

خبرگزاری فارس: چندین انفجار قدرتمند شهر «السفیره» سوریه را به لرزه درآورد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع وابسته به مخالفان دولت سوریه بامداد روز یکشنبه مدعی وقوع انفجارهای زنجیره‌ای در نزدیکی شهر حلب شدند. 

بنا بر این گزارش‌ها، این انفجارها در یک کارخانه مهمات‌سازی در شهر «السفیره» واقع در جنوب شرق حلب رخ داده است. صدای انفجارها تا ده‌ها کیلومتر دورتر شنیده شده است.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که ستون بلندی از دود بر فراز منطقه‌ای نسبتا گسترده به هوا برخاسته و آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد. 

معارضان سوری مدعی شده‌اند که این حادثه احتمالا در اثر برخورد یک بالگرد سوری با دیگر بالگردهای مستقر در این کارخانه رخ داده است. این منابع می‌گویند دستکم 4 بالگرد ارتش سوریه آتش گرفته است. 

پایگاه «اعلام الحربی» نزدیک به حزب‌الله وقوع انفجار در حومه حلب را تائید و اعلام کرد که خطای فنی عامل این حادثه بوده است.

هنوز مقامات رسمی سوریه وقوع این انفجارها را تائید نکرده‌اند و آماری هم از تلفات احتمالی حادثه منتشر نشده است. 

ویدئوهایی از این انفجار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد انفجارها بسیار بزرگ و قدرتمند بوده‌اند. 

در حال تکمیل...

http://fna.ir/3J768Y

- - , .
.

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 120 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 5:24

95/04/27 - 00:23

شماره: 13950427000009

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/90ZV6S
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

یک مقام دولتی ترکیه می‌گوید بیش از 100 نفر از حامیان کودتای ناکام در این کشور در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

خبرگزاری فارس: بیش از 100 نفر از حامیان کودتای ناکام ترکیه کشته شده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام دولت ترکیه روز شنبه اعلام کرد که آمار تلفات کودتای شکست‌خورده در این کشور به بیش از 250 نفر رسیده است.

به نووشته شبکه اسکای‌نیوز، این مقام دولتی گفت در جریان درگیری‌های بامداد شنبه دستکم 161 غیرنظامی و مأمور پلیس که مخالف کودتا بوده‌اند، جان خود را از دست داده‌اند.

در مقابل 104 نفر از حامیان کودتا هم کشته شده‌اند. درگیری‌ها در آنکارا و استانبول ده‌ها زخمی نیز بر جای گذاشته که حال برخی از آن‌ها وخیم است.

بامداد دیروز گروهی از نیروهای ارتش ترکیه با مسدود کردن راه‌ها، اعلام کردند که قدرت را به دست گرفته‌اند. با این حال پیام تصویری رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه که از حامیانش خواست بی‌توجه به قانون منع آمد و شد به خیابان‌ها بیایند، تلاش برای کودتا را ناکام گذاشت.

در جریان این درگیری‌ها، ارتش برای کودتا تلاش داشت و پلیس و نیروهای ویژه در برابر آن مقاومت می‌کردند. 

انتهای پیام/ق

http://fna.ir/90ZV6S

- - , .
.

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 102 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 5:24

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/V4ZIBF
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

رئیس جمهور فرانسه و دادستان پاریس بدون هیچ مدرکی اصرار دارند که عامل حملات پاریس یک «مسلمان» افراطی بوده حال آنکه اقوام و همسایگان بوهلال نشانه‌های از وی می‌دهند که هیچ ردی از اسلام در آن مشخص نیست.

خبرگزاری فارس: محمد بوهلال گوشت خوک و شراب می‌خورد، به مسجد نمی‌رفت و اصلاً مسلمان نبود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از آنکه دادستان فرانسه با اذعان به نبود مدرک کافی، حمله نیس را اقدام تروریستی جهادگرایان اسلامی دانست، خویشاوندان عامل حمله از عدم تقید وی به ظواهر اسلام خبر دادند.

محمد الحویج بوهلال 31 ساله که تابعیت دوگانه تونسی-فرانسوی داشته، پنج‌شنبه شب سوار بر یک کامیون وارد محوطه جشن ملی فرانسه و مردم را زیر گرفت. وی پس از توقف، مابقی قربانیان خود را با رگبار مسلسل کشت؛ این فرد در مجموع 84 نفر را کشت و 202 نفر را مجروح کرد.

فرانسوا مولَن دادستان پاریس روز جمعه اذعان کرد که هنوز مدرکی دال بر ارتباط بوهلال با سازمان‌های تروریستی وجود ندارد «ولی احتمال می‌دهیم که یک سازمان تروریستی در پس پرده این حمله باشد.» (جزئیات بیشتر)

بستگان عامل کشتار اما نظر دیگری دارند.

«ولید همو» پسرعموی همسر سابق بوهلال در خصوص رفتار و اعمال وی با روزنامه «مِیل‌آنلاین» مصاحبه کرده است.

همسر بوهلال پیش از این وی و 3 فرزندش را ترک کرده و از وی طلاق گرفته بوده است.

همو گفته: «بوهلال اصلاً مذهبی نبود. او به مسجد نمی‌رفت، نماز نمی‌خواند، قوانین ماه رمضان را رعایت نمی‌کرد، الکل می‌نوشید، (گوشت) خوک می‌خورد و مواد مخدر مصرف می‌کرد.»

وی در ادامه گفته: «او یک کثافت بود و مسلمان نبود. زنش را کتک می‌زد؛ او آدم کثیفی بود.»

یکی از همسایه‌های بوهلال هم گفته که وی انسانی پرخاشجو و بی‌ثبات بوده است.

یکی دیگر از همسایه‌ها ماجرای جالبی را تعریف کرده و گفته: «پنج‌شنبه شب مست بود و در همان حال با یکی از همکارانش به مشاجره پرداخت. دوستش به او گفت "تو آدم بی‌ارزشی هستی" و بوهلال جواب داد "یک روز درباره من ماجراها خواهی شنید."»

بوهلال در ماه مارس پس از تصادف در خیابان، با چماق به راننده ماشین خسارت‌دیده حمله کرد و به همین دلیل دادگاه وی را به 6 ماه حبس تعلیقی محکوم کرده بود.

یک منبع مطلع هم به روزنامه تلگراف گفته: «او به خاطر رفتار خشن‌اش برای پلیس شناخته شده بود اما هیچ ارتباطی با تروریست‌ها نداشت.»

مقامات فرانسوی و در صدر آنها «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور این کشور به رغم وجود این نشانه‌ها و شواهد اصرار دارند که این حمله اسلام به فرانسه است.

انتهای پیام/ع

http://fna.ir/V4ZIBF

- - , .
.

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 220 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 7:08